DSpace Repository

SEYİR GÜVENLİĞİ AÇISINDAN İSTANBUL BOĞAZI'NDA RİSKLİ BÖLGELERİN BELİRLENMESİ; KAZA KARA NOKTALARININ GÜNCELLENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author KOLDEMİR , Birsen
dc.date.accessioned 2015-09-08T16:29:58Z NULL
dc.date.available 2015-09-08T16:29:58Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/864 NULL
dc.description.abstract Genis anlamıyla seyir güvenligi " güvenli" , "az güvenli" ve "güvensiz" seyir gerçeklestirme durumlarına göre ayrıstırılmaktadır. insan, araç ve çevre faktörlerinin bulundugu seyir olaylarının tümünde kaza riski vardır. Son yıllarda seyirin gerçeklestirildigi yerlerde kaza riskini azaltıcı, seyir güvenligini artırıcı önlemler gelistirilmektedir. istanbul Bogazı, seyir güvenligini artırıcı önlemlerin alındıgı, uluslararası sözlesmeye tabi Türkiye'nin bir iç suyoludur. Yogun trafik ve çevresel faktörler nedeniyle çesitli deniz kazalarının yasandıgı istanbul Bogazında kaza riskinin fazla oldugu bölgelerin belirlenmesi ve bu yönde bölgesel tedbirlerin alınması kazaları azaltıcı bir yoldur. Riskli bölgelerin belirlenmesini saglayan yönetmlerden biri de kaza kara noktaları belirleme yöntemidir. Çalısmada Trafik Mühendisligi temellerine dayanılarak istanbul Bogazı'nda meydana gelen kazalara ait veriler güncellenerek, güvenlik sorunu olan bölgelerin belirlenmesine yönelik olarak kaza kara noktası metodu ile riskli bölgeler belirlenmistir. Anahtar kelimeler; İstanbul Boğazı, Kaza Riski, Kaza Kara Noktaları. In general terms navigation security is separated according to the "secure", "less secure" and "insecure" navigation. There is an accident risk in every navigation where people, machine and environmental factors exist. Nowadays some measures to reduce the accident risk and to increase the navigation security are developed where navigation occurs. Istanbul Strait is an inner waterway of Turkey which is subject to international treaties and on which some measures are taken. In Istanbul Strait where some marine accidents occur because of intensive traffic and environmental factors defining the regions where accident risk is high and taking some regional measures in this direction is a way to reduce the accidents. One of the methods to define the risky regions is to define the accident black points. In this study, risky regions are determined with accident black points method based on traffic engineering basics by updating the data about the accidents which occurred in Istanbul Strait to define the regions having a security problem. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi en_US
dc.subject İstanbul Boğazı, Kaza Riski, Kaza Kara Noktaları.Istanbul Strait, Accident Risk, Accident Black Points en_US
dc.title SEYİR GÜVENLİĞİ AÇISINDAN İSTANBUL BOĞAZI'NDA RİSKLİ BÖLGELERİN BELİRLENMESİ; KAZA KARA NOKTALARININ GÜNCELLENMESİ en_US
dc.title.alternative DETERMINATION OF RISKY REGIONS IN STRAIT OF ISTANBUL FROM THE ASPECT OF NAVIGATIONAL SAFETY; UPDATING OF THE ACCIDENT BLACK POINTS en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account