DSpace Repository

Strategy Planning and Management for Logistics Companies with BSC and GF-AHP

Show simple item record

dc.contributor.author GAO, Ziyi
dc.contributor.author BULUT, Emrah
dc.contributor.author HUANG, ShengTeng
dc.contributor.author YOSHIDA, Shigeru
dc.contributor.author ERDEM, Barış
dc.date.accessioned 2015-09-08T16:26:31Z NULL
dc.date.available 2015-09-08T16:26:31Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/836 NULL
dc.description.abstract Traditional performance assessment is mainly based on financial aspects, but the significance of non-financial aspects such as customer satisfaction or innovation becomes important factors for business success especially in service areas. The aim of this paper is to investigate the appropriate strategy and performance measurement in logistics companies by using the Balanced Scorecard (BSC) method with fuzzy AHP (FAHP) approach to ensure comprehensive performance analysis of both financial and non-financial aspects. Since the major customer of logistics companies are traders and manufactures, they provide a series of transportation solution or other logistics activities. In this paper, the relative algorithm is proposed to measure each dimension of BSC. According to their significance level, all dimensions are ranked to pay attention respectively for the selection of the strategy of the logistic companies. The weight of each technical criterion which is important for the strategy of logistics companies is found to calculate the relative weight of each dimension of BSC. The most important measures of each BSC dimension are return on investment, safety and reliability, administrative performance, employee satisfaction. Klasik performans değerlendirmesi çoğunlukla finansal beklentiler üzerine kuruludur, fakat finansal olmayan faktörler, örneğin tüketici memnuniyeti veya yenilik-değişim, şirketlerin başarılı olmasında özellikle servis alanlarında önemli olmaya başladı. Bu çalışmanın amacı Dengeli Sonuç Kartı (Balanced Scorecard-BSC) ve bulanık analitik hiyerarşi süreci metodları kullanılarak lojistik şirketleri için finansal ve finansal olmayan faktörler göz önünde bulundurularak uygun strateji ve performans ölçümünü araştırmaktır. Başlıca lojistik şirketlerinin müşterileri alıcı ve üreticiler olduğundan dolayı, lojistik şirketleri farklı ulaşım yolları ve çözümleri sağlarlar. Bu makalede, BSC'ın her bir boyutunun ölçülmesi için göreli algoritma önerildi. Her bir boyut için elde edilen önem derecelerine göre, boyutların hepsi derecelendirilerek lojistik şirketleri için strateji seçimi belirlenmeye çalışıldı. Lojistik şirketlerinin strateji seçimi için önemli olan her bir teknik kriterin ağırlıkları hesaplanarak BSC'ın boyutları için göreceli ağırlıklar bulundu. Stratejik öneme sahip kriterler sırasıyla yatırım getirisi, emniyet ve güvenirlilik, idari performans, çalışan memnuniyetidir en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi en_US
dc.subject <p>Strateji seçimi, lojistik şirketleri, dengeli sonuç<br>kartı (Balance Scorecard), bulanık analitik hiyerarşi süreci,Strategy selection, logistics companies, balance<br>scorecard, fuzzy AHP.</p> en_US
dc.title Strategy Planning and Management for Logistics Companies with BSC and GF-AHP en_US
dc.title.alternative BSC VE GF-AHP İLE LOJİSTİK ŞİRKETLERİ İÇİN STRATEJİ PLANLAMA VE YÖNETİMİ en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account