| dc.description.abstract | 
 Suyollarında, kıyı tesislerinde ve açık deniz yapılarında deniz  araçlarının manevra emniyeti ve verimliliği için kılavuzluk, römorkörcülük ve  palamar hizmetlerine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu hizmetler genel olarak "teknik  seyir hizmetleri" (technical-nautical services) olarak isimlendirilmektedir.  Teknik seyir hizmetleri kapsamında gemi ve deniz araçları için sunulan  römorkörcülük hizmetlerinin verimliliği, teşkilatların işletme maliyeti ve hizmet  kalitesi açısından son derece önemli bir konudur. Römorkör hizmetinin sunulma  biçimi, hizmet talebini yerine getirme zamanı, hizmet sahasının büyüklüğü,  çekme kuvveti yeterliliği, römorkör sayısı ve manevra kabiliyeti bu hizmetin  başlıca kalite ölçütleri arasındadır.    Bu araştırma, 2011 yılında Gemport Kılavuzluk ve Römorkörcülük  Hizmetleri Teşkilatında Emniyet Kültürünü Güçlendirme Çalışmaları sırasında  teşkilatın ihtiyacına yönelik olarak geliştirilmiştir. Araştırma, teşkilatın Gemlik  Körfezi'nde sunmuş olduğu teknik seyir hizmetleri kapsamında kullanmış olduğu  iki adet römorkörün "park" yerlerinin belirlenmesi amacıyla geliştirilmiştir.  Araştırmada gemi trafiği varış zamanı verileri, gemi ölçülerinin dağılımı,  limanlardaki yük elleçleme zamanlarına ait veriler ve hizmetin verilme şekli  konusunda yapılan görüşmelerden elde edilen bilgiler kullanılarak bir algoritma  geliştirilmiştir. Bu algoritma Promodel simülasyon programında test edilerek  optimum römorkör park yerleri belirlenmiştir. Römorkörcülük hizmetinin  verildiği sahada belirlenen bu en uygun park yeri noktaları, römorkörlerin park  yerinden hizmet verme noktasına gidiş süresi ile hizmet verdikten sonra da park  yerine dönecekleri süre toplamının optimizasyonuyla sağlamıştır.   Technical-nautical services such as pilotage, towage, and mooring are  needed in order to ensure the safety and efficiency of ship manoeuvring at ports,  In the scope of these services, efficiency of the towage service provided for the  ships or maritime structures is an issue of utmost importance for the operating  costs and service quality of towage organizations. The main quality criteria of  towage service are the methods of towage services provided, response time of  services, size of service area, pulling capacity, numbers and manoeuvrability of  the tugboats.    This research was developed in 2011as a response due to the needs of  the Gemport Pilotage and Towage Services Organizations, during the "Project  for Enhancement of Safety Culture in Pilotage and Towage Services" in Gemlik  Bay. The aim of this study is to determine the optimum parking locations for two  tugboats which are being used in towage service in Gemlik Bay. The  optimization of parking locations was defined as an optimization of the travel  times from "parking location" to "service commencement location" and from  "service completion location" to "parking location" of the tug boats for all  possible parking location combinations. In order to achieve the aim of the  research, the data regarding the number of ship traffic at all jetties, arrival times  of ships, sizes and durations at the berth of ships were gathered from  Information Management System of Gemport Pilot Organisation. Towage  services algorithm was developed using data obtained from interviews with  marine pilots. A simulation model was developed using statistical data and  interview. Afterwards simulation model was run in the Promodel Simulation  Program for all parking location combinations of tugboats. As a conclusion,  optimum parking locations were selected using simulation optimization outcome  | 
en_US |