DSpace Repository

İzmir'de otobüs duraklarının etkin kullanımları üzerine bir inceleme

Show simple item record

dc.contributor.author NEH_x0001_İR, Yeliz
dc.date.accessioned 2015-11-20T13:19:18Z NULL
dc.date.available 2015-11-20T13:19:18Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/8266 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, sinyalden önce bulunan durakların trafik akımı üzerinde meydana getirdiği etkileri incelemek ve İzmir İli'nin belli güzergahları üzerinde bulunan durakların mevcut durumlarının arazi çalışmaları ile incelenerek çözüm önerileri getirmeye çalışmaktır._x000B_Bu nedenle çalışma kapsamında, sinyalden önce bulunan durakların trafik akımı üzerinde meydana getirdiği etkiler irdelenmeye çalışılmıştır. Bunun için Bornova İlçesi Sakarya Caddesi üzerinde yer alan seçilen dört kavşaktan önce yer alan duraklarda kamera ile birer saatlik çekimler yapılmış ve bu çekimler yardımıyla yapılan hesaplamalarla bazı sonuçlara ulaşılmaya çalışılmıştır. Öncelikli olarak Negatif Üssel ve Cowan M3 dağılımının gözlem verilerine uygunluğu irdelenmiştir._x000B_Ayrıca, İzmir İli'ndeki otobüs duraklarının etkin ve verimli kullanılabilmesi amacıyla, yurt dışındaki ve ülkemizdeki örnekler incelenmiş, durakların durumlarını tespit etmek amacıyla İzmir'de arazi çalışmaları yapılmıştır. Durakların yerleşimleri, fiziki durumları, ve konumlandırıldığı yerler yapılan arazi çalışmalarında yerinde tespit edilmiş ve fotoğraflarla desteklenmiştir. Yapılan bu çalışmalarda Bornova- Konak güzergahında 7 hat incelenmiştir. Bunlar 62- 63- 165- 168- 114- 214 ve 249 numaralı hatlardır. Bu hatlardaki durakların mevcut durumları irdelenerek, olumlu-olumsuz yönleri ele alınarak, sorunlara çözüm önerileri getirilmeye çalışılmıştır. The purpose of this study, the signal of a pause before the traffic flow on the constitution and to examine the effects of certain routes in the province of İzmir?s located on the pause of the current situation with the field work by examining the solution is to try to make suggestions._x000B_Therefore, within the scope of work, which signals a pause before the make up of the effects on traffic flow was to investigate. It is located on the Bornova district of Sakarya street selected four intersections with cameras before the one-hour and in shooting has been done with the help of calculations have been trying to reach some conclusions. Cowan M3 distribution primarily NEGATIVE exponential and compliance with observation data was analyzed._x000B_Also, Izmir effective and efficient use of bus stops in order samples examined in our country and abroad, pausing to identify the situation of the field work were conducted in Izmir in order. Layout of a pause, physical status, and location of field work over the places have been identified and supported with photographs. In these studies Bornova-Konak route 7 line were investigated. These are, 62 - 63 - 165 - 168 - 114 to 214 and 249 are the number one line. Current status of pause in this line be examined, considered as positive-negative aspects, has been trying to bring solutions to problems. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Otobüs durakları, takip aralıkları, doygun akım, _x0001_erit kullanımı,Bus stops, headways, saturated flow, use of lanes en_US
dc.title İzmir'de otobüs duraklarının etkin kullanımları üzerine bir inceleme en_US
dc.title.alternative A study on the effective usage of bus stops in Izmir en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account