DSpace Repository

Darbe yüklerine maruz denizel kompozitlerde hasar mekanizmaları

Show simple item record

dc.contributor.author YEŞİLDAL, Sedat
dc.date.accessioned 2015-11-20T13:11:50Z NULL
dc.date.available 2015-11-20T13:11:50Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/8143 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmada değişik kalınlıklı jüt ? epoksi kompozitlerin darbe davranışları deneysel olarak incelenmiştir._x000B_Kompozit malzemeler günümüzde çok geniş kulanım alanına sahiptir. Deniz taşımacılığı, havacılık ve savunma sanayi, kara taşımacılığı, uzay programları, enerji sektörü, altyapı ürünleri, yapı ve inşaat sektörü, belli başlı kullanım alanları içerisinde yer alırlar._x000B_Özellikle yat ve tekne yapımlarında, su dirençlerinin yüksek olması, metal malzemelere göre daha hafif olması, daha kolay ve ekonomik üretim yapılabilmesi gibi özelliklerinden dolayı kompozit malzemeler tercih edilmektedir._x000B_Doğal lifli takviye elemanı kullanarak kompozit malzeme üretme amacıyla yapılan bu çalışmada jüt bitkisinden elde edilen örme kumaş kullanılmıştır. Jüt antistatik özelliği ve kolay üretimi olan ekonomik doğal bir lif bitkisidir._x000B_Çalışma için gerekli olan jüt ? epoksi kompozit malzeme altı farklı kalınlıkta tek plaka halinde üretilmiştir. Üretilen tabaka 100x100 mm ölçülerinde kesilerek deney numuneleri hazırlanmıştır. Her bir numuneye başlangıçta 10J değerinde darbe enerjisi uygulanmış ve numunede delinme hasarı oluşana kadar enerji değeri her denemede 10J arttırılmıştır. Her deneyin sonunda ortaya çıkan grafik ve fotoğraflar üzerinde tartışılmıştır. Daha sonra tüm deneylerin sonuçları karşılaştırılmalı olarak tartışılmıştır._x000B_Sonuçta kalınlık arttıkça numunenin hasara uğraması için gerekli enerjinin de arttığı görülmüştür. Numune kalınlığının delinme eşik enerjisine bağlı grafiği oluşturulmuştur. Elde edilen eğri lineer karakterli olup farklı sonuçlara ulaşmaya olanak tanımaktadır In this study, impact behavior, of jute ? epoxy composites with various thicknesses were investigated._x000B_Composite materials today very widely used. Among them are marine transportation, aeronautics and defense industries, land transportation, space programs, energy sector, infrastructure, building industry._x000B_Composite materials are especially favored in yacht and boat construction due to their high water resistance, relative low weight compared to metals, easier and cheaper production._x000B_The aim of this study was to problem to produce composite materials using a reinforcing element with natural fiber, and woven cloth produced from jute plant was used. Jute is a fibrous plant, has antistatic properties and is economic to produce._x000B_Jute ? epoxy composite material needed for the experiments was produced as a single plaque with six different thicknesses. The produced layer was cut in 100x100 mm. Initially 10J impact energy was applied to each sample and it was increased 10J for each experiment until piercing damage occurred in the sample. Each experiment was discussed with resulting graphics and photographs and then results of all the experiments were discussed comparatively._x000B_It was seen that as the sample thickness increased, so did the energy needed for sample to sustain damage the graphic of samples thickness depending on piercing threshold energy was drawn. The resulting curve was linear and it makes it possible to reach various results. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject marine, natural, composite, impact, denizel, doğal, kompozit, darbe en_US
dc.title Darbe yüklerine maruz denizel kompozitlerde hasar mekanizmaları en_US
dc.title.alternative Damage mechanisms of the marine composites subjected to impact loading en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account