DSpace Repository

Bağımsız askı sistemi dinamik davranışının matematik taşıt modeli üzerinde sayısal incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author ÖZDEL, Soner
dc.date.accessioned 2015-11-20T13:06:56Z NULL
dc.date.available 2015-11-20T13:06:56Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/8060 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmada, bağımsız askı sistemlerinin kinematik karakteristiklerinin, taşıtın viraj davranışı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Taşıt gövdesi ile tekerleklerin hareketlerinin, ikinci derece diferansiyel denklem ifadeleriyle açıklandığı beş kütleye ve onbir serbestliğe sahip bir matematik model yardımıyla, MATLAB® tabanlı bir simülasyon programı oluşturulmuştur. Bağımsız askı sistemi geometrisindeki değişimlerin, taşıtın viraj karakteristikleri üzerindeki etkileri araştırılmıştır. In this study, the effects of the kinematic parameters of the independent suspension systems on the cornering behavior of the road vehicle were investigated. By using a five-mass, 11 degrees of freedom mathematical model based on the second order differential equations that were generated from generalized coordinates of the vehicle body and the wheels, a MATLAB®-based computer program was developed. The effects of the independent suspension geometry on ride characteristics of the vehicle were studied. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Taşıt dinamiği, Bağımsız askı sistemi, Matematik model,Sayısal yöntemler,Vehicle dynamics, Independent suspensions, Mathematical model,Numerical methods en_US
dc.title Bağımsız askı sistemi dinamik davranışının matematik taşıt modeli üzerinde sayısal incelenmesi en_US
dc.title.alternative Numerical analysis of dynamic behaviour of the independent suspension system on a mathematical vehicle model en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account