DSpace Repository

Ağır ticari araçlarda kullanılan arka aks döküm kovanının saç diferansiyel kovanına dönüştürülmesi

Show simple item record

dc.contributor.author GÜLER, Ahmet
dc.date.accessioned 2015-11-20T13:01:20Z NULL
dc.date.available 2015-11-20T13:01:20Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7967 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmada özellikle, ağır ticari araçlarda yüksek yük taşıma kapasiteleri için tercih edilen döküm diferansiyel kovanı incelenip; fabrikasyon saç, diferansiyel kovanına dönüştürülmüştür._x000B_Dönüşüm işlemi sırasında, döküm kovanda kullanılan diferansiyel, aks milleri poyra grubu, fren sistemi ve braketlerin saç kovanda da kullanımına izin verilecek şekilde tasarım yapılmıştır._x000B_Tezin birinci bölümde askı sistemleri ve sabit aks üretim şekillerine, açıklamalara yer verilmiştir._x000B_İkinci bölümde döküm diferansiyel kovanının katı modeli oluşturularak sonlu elemanlar analizi gerçekleştirilmiştir. Sonrasında döküm kovan Ege Endüstri ve Tic. A.Ş düşey yorulma testinde test edilmiştir._x000B_Üçüncü bölümde döküm kovanın taşıma kapasitesi ve tasarım kriterleri referans alınarak saç kovanın kutu kesiti hesaplanmıştır. Boyutlandırma sonrasında Catia R19 yazılımı kullanılarak saç kovanın katı modeli oluşturulmuştur. Oluşturulan katı modelin Ansys Workbench V12.0 yazılımı ile sonlu elemanlar analizi gerçekleştirilmiş, sonrasında hazırlanan prototip saç kovan sonlu elemanlar analizi ile aynı sınır koşullarında Ege Endüstri ve Ticaret A.Ş düşey ve yatay yorulma testlerinde sınanmıştır. İkinci ve üçüncü bölümde yapılan çalışmalar karşılaştırıldığında, döküm kovana göre daha hafif bir saç kovan üretildiği tespit edilerek, aracın yaylandırılmamış kütlesinin düşürüldüğü gözlenmiştir. Sonlu elemanlar analizleri ve düşey yorulma testleri sonuçları da saç kovanın döküm kovana göre daha başarılı sonuçlar verdiğini göstermiştir. In this study a casting axle housing, which prefered especially at heavy duty trucks for high loading capacity was researced and transformed to a fabricated axle housing._x000B_During the transformation maked a dizayn, that the carrier, axle shafts, wheel end group, brake system and brackets of casting axle housing could be used at fabricated axle housing._x000B_At first section was given a short information about the suspension systems and production types of rear axles._x000B_At second section was prepared the solid model of casting axle housing and performed a finite element analysis, then casting housing was tested at vertical fatigue test rig of Ege Endüstri ve Ticaret A.Ş._x000B_At third section the box section of fabricated axle housing was calculated regarding the loading capacity of casting axle housing and design criteria. After that the solid model of fabricated axle housing was prepared with software Catia R19 and performed finite element analysis with software Ansys Workbench V12.0 and the prototype axle housing was tested at vertical and side skid fatigue test rigs of Ege Endüstri ve Tic. A.Ş. Regarding the comparison of second and third section it was confirmed, that a lighter fabricated axle housing was manufactured than the casting axle housing and minimized the unsprung mass. At finite element analysis and fatigue tests were argued, that the fabricated axle housing is more reliable than the casting axle housing. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Döküm diferansiyel kovanı, fabrikasyon saç diferansiyel kovanı, sonlu elemanlar yöntemi, yorulma testi. Casting axle housing, fabricated axle housing, finite element method,fatigue test. en_US
dc.title Ağır ticari araçlarda kullanılan arka aks döküm kovanının saç diferansiyel kovanına dönüştürülmesi en_US
dc.title.alternative Transformation of a casting rear axle housing to fabricated axle housing en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account