DSpace Repository

Kentler arası rekabet, kentsel pazarlama, markalaşmanın planlama açısından değerlendirilmesi İzmir örneği

Show simple item record

dc.contributor.author TEZCAN, Senem
dc.date.accessioned 2015-11-20T12:57:49Z NULL
dc.date.available 2015-11-20T12:57:49Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7907 NULL
dc.description.abstract İkinci Dünya Savaşından sonraki dönem, sürekli değişen ekonomik yapının ve üretim döngülerinin gündeme geldiği bir süreçtir. Bu ortamda bu sisteme uyum sağlayabilecek yeni örgütlenmeler ve yeni yönetim biçimleri ortaya çıkmıştır. Bunun sonucunda küreselleşme ve yerelleşme iki eğilim olarak gündeme gelmiştir._x000B_Kentler, ulus devletin sınırlarından çıkmış ve küresel ağın bir parçası olmuştur. Değişen sektörler ve bu sektörlerdeki kısıtlı kaynaklar kentlerin bu küresel düzlemde rekabet etmesine neden olmuştur. Çalışma, bu rekabet unsurunu temel alan kentsel pazarlama analizlerinin kavramsal olarak anlatıldığı ve dünyadan örneklerin incelenerek planlama disiplininin de içine alındığı bir araştırmadır._x000B_Öncelikle kentsel pazarlama ve markalaşma kavramlarını ortaya çıkartan değişimler planlama çerçevesinde incelenmiş ve tez konusuna yönelik olan unsurlar açıklanmıştır. Daha sonra, kentsel pazarlamanın hedefleri ve marka kent kavramları anlatılmış ve dünyadan örnekler incelenmiştir._x000B_Günümüzde kentlerin pazarlanması ve markalaşması isteğe bağlı süreçler olmaktan çıkıp bir zorunluluk haline gelmiştir. Küresel ağın dışında kalan kentler dışlanmakta ve bu ağın sağladığı refahtan pay alamamaktadır. Her kentin değerleri ve potansiyeli vardır. Burada önemli olan doğru stratejilerle bu varlıkların en iyi şekilde kullanabilmek ve süreçleri verimli yönetebilmektir. Sonuç olarak bütün bu kavramlar ve seçilen kentlerde incelenen değerler üzerinden tezin İzmir örneği nezdinde anlatılmıştır. İzmir kentinin bu rekabetçi yaklaşımda önce mevcut durumu tespit edilmiş ardından potansiyellerine göre geliştirilmesi gereken yönleri belirlenmiştir. The era after World War II is a process comes to order economic structure and output circles. In this milieu, new organizations and polities that accommodated to this system have been arised. Thus globalization and localization come to order as two affinities._x000B_Local with these affinities becomes a show place of change and new life styles. Cities have digressed from nation states?s borders and been a part of the global network. Alternating sectors and limited resources of them couses competitive climate between cities. The study takes place in city planning, defines urban marketing analysies on a competitive basis and case studies from many cities._x000B_Firstly, changes which arised urban marketing and branding issues explane that include research cases. Then, defines targets of urban marketing and branding cities._x000B_Recently, marketing and branding processes become necessity differently requests. Cities that out of global Networks are marginalized and can?t take global welfare share. Every city has values and potential for marketing. Here the important thing is finding the right strategies for exerting entities and leads process efficient. As a result, defines consepts and values from chosen city researchs by case study İzmir. Firstly city?s present aspects are ascertained and then chosen facets that caries potential are modified. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Urban marketing, branding, world city, İzmir,Kentsel pazarlama, markalaşma, dünya kenti, İzmir en_US
dc.title Kentler arası rekabet, kentsel pazarlama, markalaşmanın planlama açısından değerlendirilmesi İzmir örneği en_US
dc.title.alternative Competitiveness between cities, urban marketing, branding and assesing with the planning case study İzmir en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account