dc.description.abstract |
Bu çalışmada ses, mikrofon ve iki boyutta yer tespitinin interaktif bir şekilde simülasyonu hedeflenmiştir. Basit, eğitici, alternatif olabilecek ve pahalı olmayan yöntemler kullanılmaya çalışılmıştır. Başlangıçta çalışma yazılımla sınırlandırılmış ancak sonradan sadece iki mikrofon ve bilgisayarın stereo girişleri kullanılarak sesin mikrofonlara geliş süreleri arasındaki farkın hesaplanabileceği anlaşılınca donanımsal olarakta gerçekleştirilmesi hedeflenmiştir. İlk olarak sesin geliş açısını bulmak için kullanılan matematiksel yaklaşımlar incelenmiş ve ilgili formüllerin hata oranları analiz edilmiştir. Daha sonra sesin bazı özellikleri, frekans, genlik, hız, sönümleme ve örnekleme konuları açıklanmıştır. Ve son olarakta yazılım ve donanım uygulamaları anlatılmıştır. Yazılım dili olarak Java kullanılmıştır In this study, we aimed to simulate the sound, microphones and 2D localization in an interactive manner. We have used simple, educational, alternative and inexpensive methods. At the beginning, this working was limited to software implementation, but then it's understood that two ordinary microphones and stereo inputs of computers allow us to find the time delay of the arrival. Therefore, the hardware implementation is added to the study. Initially, mathematical approaches are examined to find the angle of the arrival of the sound. Error rates of the related formula were analyzed. Then, some properties of the sound, frequency, amplitude, speed, damping and sampling are explained. And finally, the software and the hardware implementations are explained. Computer programs are written in java language. |
en_US |