DSpace Repository

Otobüslerin sinyalize kavşakların kapasitesine etkilerinin modellenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author GHASEMLOU, Kiarash
dc.date.accessioned 2015-11-20T12:47:57Z NULL
dc.date.available 2015-11-20T12:47:57Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7745 NULL
dc.description.abstract Trafik akımına ağır araçların da katılmasıyla, akım içerisindeki araçlar arasındaki olumsuz etkileşimler kavşaklarda kapasitenin ve hizmet düzeyinin düşmesi gibi sonuçlar doğurabilmektedir. Özellikle şehir içi trafiğin bir parçası olan otobüslerin diğer araçlar ile olan etkileşimleri bir yana, trafik akımı içerisinde yolcu bindirme ve indirme amacı ile durmaları akım karakteristiklerinin değişmesine sebep olmaktadır. Kavşakların trafik koşullarına uygun şekilde düzenlenmesi ve/veya sinyalizasyon sistemlerinin etkin olarak saptanabilmesi için ağır araç hareketlerinin ve etkilerinin incelenmesi gereği ortaya çıkmaktadır._x000B_Bu çalışmada şehir içi sinyalize kavşaklarda ağır araç olarak tanımlanan otobüslerin sinyalize kavşaklar üzerindeki etkisi, eşdeğer otomobil birimi (PCE) ve sinyalize kavşaklara yakın duraklarda otobüsün durması sebebiyle oluşturdukları etki açısından aralık oranı yöntemi (HR) yönünden incelenmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda ağır araç düzeltme faktörü için yeni bir model oluşturulmuş ve aynı zamanda otobüs durak etkisi de iki açıdan değerlendirilmiştir. Bunlar sırası ile HCM yer alan otobüs engelleme düzeltme faktörü ve onun parametresi olan otobüs engelleme süresi olmaktadır. Elde edilen sonuçlar yolcu talebi, durak ve yol genişliğinin de engelleme süresi içersine dahil edilmelerinin gerektiğini göstermiştir. Passenger car equivalents are used to represent the varying effects of mixed vehicle types such as buses on saturation flows by converting a traffic stream comprising of various vehicle types into an equivalent traffic stream comprising entirely of passenger cars (PCE). However Buses do not necessarily have the same effects as trucks in urban facilities. Buses stopping to load and unload passengers are expected to produce longer delays. According to Highway Capacity Manual (HCM), if there is a bus stop which is close to a signalized intersection, a correction factor is used for calculating the capacity of this signalized intersection._x000B_This study is focused on the operational non-operational performance of buses and quantifies their impacts in traffic streams, particularly at signalized intersections in urban areas. The methodologies presented in this study are based on headway ratio (HR) for evaluating PCE and bus blockage factor for signalized intersections. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Ağır araç düzeltme faktörü, sinyalize kavşakların kapasitesi, otobüs durakları,Bus blockage factor capacity of signalized intersection, heavy vehicle, bus. en_US
dc.title Otobüslerin sinyalize kavşakların kapasitesine etkilerinin modellenmesi en_US
dc.title.alternative Modelling the effect of buses on signalized intersection capacity en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account