DSpace Repository

Sergi mekanlarında aydınlatma biçimlerinin kullanıcı algısı üzerindeki etkileri

Show simple item record

dc.contributor.author OKSEL, Yasemin
dc.date.accessioned 2015-11-20T12:43:19Z NULL
dc.date.available 2015-11-20T12:43:19Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7668 NULL
dc.description.abstract Kullanıcı ve sergilenen objeler arasında bağlayıcı bir eleman görevi üstlenen aydınlatma tasarımlarında ise yapay aydınlatmanın yanı sıra doğal aydınlatma sistemleri de kullanılmaya başlanmıştır. Doğal ışığın sergi mekanına geçmesini sağlayan ve iç mekandaki atmosferin gün içerisinde farklı şekillerde algılanmasını sağlayan açıklıklar sayesinde iç mekanı yalıtan duvarların geçirgenliği gittikçe artmıştır. Yukarıda tariflenmeye çalışılan çerçeve içerisinde güncel yaklaşımların ışığında kullanıcı-mekan-obje algısını çözümlemek önemli bir gereklilik olarak belirmektedir. Bu anlamda önerilen araştırma projesinin amacı, bu ilişkiyi açıklayacak kuramsal bir model oluşturmak, özellikle galeri mekanlarındaki aydınlatma biçimlerinin (doğal ve yapay), deneyimin bir parçası olan, insan-mekan ilişkisinde mekansal yaklaşma ya da uzaklaşma davranışını belirleyen affektif ve bilişsel algılama süreçlerine olan ilişkisini irdelemektir. Natural light has come into use beside artificial lighting systems as lighting designment which undertake the taskof the role of connecting element on user and exhibition element. Since the gaps has allowed natural light to exhibition center has provided polymorphisim in perception of different structures in the indoor space, transmittence of the insulating walls of inner space has increased. In the frame that has described above, in the light of current approach analyzing user-space-object perception appears to be a substantial necessity . In this sence, the purpose of this research project is to create a hypothetic model which descibes this corrolation, especially to study the relation of the lighting style in gallery spaces (artificial and natural) on human space interrelation which is a part of experience that determines the imminence and recession behavior and affective and cognitive perception period. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Aydınlatma, affektif tepki, kognitif tepki, sergi mekanı, Lighting, affektif response, cognitive response, exhibition space en_US
dc.title Sergi mekanlarında aydınlatma biçimlerinin kullanıcı algısı üzerindeki etkileri en_US
dc.title.alternative The effect of lighting on the perception of user in exhibition spaces en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account