| dc.contributor.author |
MAYDA, Olcay
|
|
| dc.date.accessioned |
2015-11-20T12:43:05Z |
NULL |
| dc.date.available |
2015-11-20T12:43:05Z |
NULL |
| dc.date.issued |
2013 |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/7664 |
NULL |
| dc.description.abstract |
Bu tez 109M637 nolu TÜBİTAK projesi kapsamında gerçekleştirilmiş olan deneyler ve çalışmalar sonucunda hazırlanmış olup, dairesel en kesitli köprü ayakları etrafında meydana gelen hareketli taban oyulmaları konu olarak incelenmiştir. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Hidrolik Laboratuarı'nda yapılan deneyler, 80 cm genişliğinde, 18,6 m uzunluğunda ve 75 cm derinliğinde bir kanalda ikizkenar üçgen şeklinde taşkın hidrografları oluşturularak gerçekleştirilmiştir. Zamana bağlı olarak değişen oyulmalar köprü ayağı üzerine dik olarak yerleştirilen UVP (ultrasonic velocity profiler) algılayıcıları ile ölçülmüştür. Debi ölçümü manyetik debimetre ile kanaldaki akış derinlikleri ise ULS (ultrasonic level sensor) cihazı ile ölçümlenmiştir. Deneysel bulgular, literatürde bulunan bağıntılar ile elde edilen sayısal sonuçlarla karşılaştırılarak uyumlulukları araştırılmıştır. Hem nihai oyulma derinlik değerleri hem de zamana bağlı oyulma derinlikleri için uygunluk analizi gerçekleştirilerek özgün bir bağıntı elde edilmiştir. In this thesis, live bed scours around circular bridge piers were investigated within the scope of the TUBİTAK 109M637 project. The experiments were carried out in a rectangular flume of 80 cm width, 18.6 m length and 75 cm depth which was available in the Hydraulic Laboratory of the Civil Engineering Department at Dokuz Eylul University. The experiments were performed by generating flood hydrographs in the form of isosceles triangles. Time-dependent scours were measured with UVP (ultrasonic velocity profiler). Sensors were placed at upright position. Flow rates were measured with magnetic flowmeters and channel flow depths were measured by ULS (ultrasonic level sensor). The measured final depths of the scours were compared with those computed by using formulas existing in the literature. Empirical formulas based on experimentals findings are obtained for final scour depths as well as time-dependent scour depths. |
en_US |
| dc.language.iso |
tr |
en_US |
| dc.publisher |
DEÜ Fen Bilimleri Enstitüsü |
en_US |
| dc.subject |
Hareketli taban, yerel oyulma, hidrograf, köprü ayağı, katı madde taşınımı, Live bed, local scour, hydrograph, bridge pier, sediment transport |
en_US |
| dc.title |
Köprü ayakları etrafında oluşan yerel oyulmaların hareketli taban durumunda deneysel ve nümerik araştırılması |
en_US |
| dc.title.alternative |
Experimental and numerical investigation of local scours around bridge piers in the case of live bed |
en_US |
| dc.type |
Thesis |
en_US |