DSpace Repository

Rönesans ve Barok resim sanatında insan anatomisinin üsluplara göre yorumlanması

Show simple item record

dc.contributor.author Sevil, Tijen
dc.date.accessioned 2015-11-18T15:08:09Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T15:08:09Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7314 NULL
dc.description.abstract Bir üslup olarak Rönesans ve Barok resim sanatında, insan anatomisinin yorumlarındaki farklılıklar bu araştırmanın temelini oluşturmaktadır. Genel anatomi ve sanatsal anatomi, Rönesans ve Barok Resim Sanatlarında üslup sorunu, Rönesans ve Barok Resminde Üslup ve Anatomi İlişkisinin ele alındığı bölümlere yer verilmiştir. Araştırmanın ilk bölümünde; genel anatomi bilgilerine yer verilmiştir. Anatominin tanımı, bölümleri ve cinslerdeki farklılıklar incelenmiştir. Devamında ise resim sanatında ki anatomi üzerinde yapılan çalışmalar ele alınmış, sanatsal anatomi üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde; Rönesans ve Barok sanatları incelenmiştir. Bu dönemdeki üslup oluşumlarının anlaşılması için dönemlerin felsefe, bilim ve sanat alanlarına genel bakış yapılmıştır. Sanat alanları içinde resim sanatı ele alınmış ve özellikle resim sanatı içinde anatomi çalışmaları hakkındaki araştırmalara yer verilmiştir. Üçüncü ve son bölümünde ise; dönemin karakteristik özelliklerini temsil eden sanatçılar ve örnek eserleri ele alınarak; sanatçıların dönemsel üslup farklılıklarını resimlerindeki anatomi çalışmalarına nasıl yansıttıklarına dair incelemelere yer verilmiştir. Bu araştırmanın sonucunda, Rönesans ve Barok Resim Sanatında İnsan Anatomisinin Üsluplara Göre Yorumlanması; araştırmada yer alan bölümler ışığında çözümlenmeye çalışılmıştır. The differences in interpretations of human anatomy as a genre in Renaissance and Baroque painting arts constitute basis of this research. The study consists of main parts based on subjects as general anatomy and artistic anatomy, the problem of style in Renaissance and Baroque arts, the relation between anatomy and genre in Renaissance and Baroque painting. In the first part of the study, information about the general anatomy is taken part. The definition and parts of the anatomy and differences of it among individuals are examined. After that, previous studies that have been made relative to the subject of anatomy in painting art are taken up and artistic anatomy is emphasized. In the second part, Renaissance and Baroque Arts are examined. In order to get constitutions of genre in that periods more comprehended, the fields of philosophy, science and art are explained generally in regard to their periods. Among the fields of art, the painting art is examined and especially researches about the studies that have been made about the anatomy in painting art are taken place. In the third and the last part, researches about how artists have reflected periodic genre differences to their works of anatomy in their paintings are given by explaining artists that reflects the characteristic features of the period and their works given as an example. As a result of these researches, commenting of human anatomy through the genres in Renaissance and Baroque painting arts is tried to be analyzed according to the parts taken place in the study. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Rönesans ve Barok resim sanatında insan anatomisinin üsluplara göre yorumlanması en_US
dc.title.alternative commenting of human anatomy through the genres in Renaissance and Baroque painting arts en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account