DSpace Repository

İlköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin, denetmenlerin iletişim becerilerine ilişkin algı ve beklentileri

Show simple item record

dc.contributor.author ÖZGÖZGÜ, Serdal
dc.date.accessioned 2015-11-18T15:06:46Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T15:06:46Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7289 NULL
dc.description.abstract Bu araştırma ile ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenleri denetlemek ile görevli ilköğretim denetmenleri ve ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenleri denetlemek ile görevli bakanlık denetmenlerinin denetim sürecindeki iletişim becerilerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen "Müfettişlerin İletişim Becerileri Ölçeği" kullanılmıştır. Anket beş dereceli Likert tipi bir ölçektir ve toplam 41 maddeden oluşmaktadır. Araştırmanın evrenini İzmir ili Konak ilçesi ilköğretim ve ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenler, örneklemini ise 17 ilköğretim okulundan 264 öğretmen ile 10 ortaöğretim okulundan 138 öğretmen olmak üzere toplam 402 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmenlerin denetim sürecinde denetmenlerin iletişim becerileri ile ilgili algıları ve beklentileri incelenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama (O), standart sapma (SS), t testi, Tek Yönlü Varyans Çözümlemesi (F) ve Kruskal Wallis Testi (KW) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir: 1.İlköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin denetmenlerin iletişim becerilerine ilişkin algıları orta düzeydedir. 2.İlköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin denetmenlerin iletişim becerilerine ilişkin beklentileri yüksek düzeydedir. 3.Ölçek genelinde denetmenlerin iletişim becerilerine ilişkin öğretmenlerin cinsiyet, öğrenim durumları, kıdemlerine göre algılarında önemli fark yoktur. 4.Ölçeğin sözel iletişim boyutunda erkek ve kadın öğretmenler arasında algı farkı vardır. Kadın öğretmenlerin algı değerleri daha düşüktür. 5.Ölçek genelinde denetmenlerin iletişim becerilerine ilişkin ortaöğretim öğretmenleri ile ilköğretim öğretim öğretmenleri arasında algı farkı önemli bulunmuştur. Ortaöğretim öğretmenleri denetmenleri bu konuda daha yeterli görmektedir. 6.Ölçek genelinde ve tüm boyutlarda öğretmenlerin cinsiyet, öğrenim durumları, kıdemleri ve görev yaptıkları okul düzeyleri açısından beklentileri benzerlik göstermektedir. Öğretmenlerin beklentileri kişisel özelliklerinin tümünde yüksek çıkmıştır. 7.İlköğretim öğretmenlerinin algıları ile beklentileri arasında önemli fark vardır. Beklentileri daha yüksektir. 8.Ortaöğretim öğretmenlerinin algıları ile beklentileri arasında önemli fark vardır. Beklenti değerleri daha yüksektir. This research's object is to determine the communication skills of primary school inspectors (who are instructed to inspect those teachers which are employed at primary schools) as well as to determine the communication skills of ministry inspectors (who are instructed to inspect those teachers which are employed at secondary schools) during the inspection process. Within the scope of this research a "Scale for measuring the Inspectors' Communication Skills" was used as an instrument for collecting data. This scale was previously developed by the researcher. The survey consists of a Likert type scale of five degrees and contains 41 items. The research's pool covered teachers of primary and secondary schools, which were employed within the limits of Konak County in the Province of Izmir. 264 teachers from 17 primary schools and 138 teachers from 10 secondary schools constituted the sample of this research. In total a number of 402 teachers were established. During research the teachers' perception and expectations in regard of the inspectors' communication skills were examined. Arithmetic average (O), standard deviation (SS), t test, unidirectional variance analysis (F) and the Kruskal Wallis Test (KW) have been applied for data analysis. The results of the research may be summarized as follows: 1.The perception of teachers -employed at primary and secondary schools- regarding the inspectors' communication skills are at medium level. 2.The expectations of teachers -employed at primary and secondary schools- regarding the inspectors' communication skills are at high level. 3.There are generally no differences determined regarding teachers' gender, educational level, seniority concerning the inspectors' communication skills. 4.There are differences determined between male and female teachers' perception of the inspectors' communication skills within the scale's "verbal communication" dimension. Female teachers' perception values are lower. 5.Significant differences have been determined generally between primary school teachers and secondary school teachers regarding the perception of the inspectors' communication skills. More teachers employed at secondary schools than at primary schools said that the inspectors' communication skills were sufficient. 6.Teachers' expectations were generally and in all dimensions within the scale similar when having similar genders, educational levels, seniorities and workplace levels. Personal characteristics were highly involved at teachers' expectations. 7.Significant differences were determined between primary school teachers' perception and expectations. The expectations were rated higher. 8.Significant differences were determined between secondary school teachers' perception and expectations. The expectations were rated higher. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject İletişim becerisi=Communication skill Denetçiler=Inspectors İletişim=Communication İlköğretim öğretmenleri=Primary education teachers Lise öğretmenleri=Highschools teachers en_US
dc.title İlköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin, denetmenlerin iletişim becerilerine ilişkin algı ve beklentileri en_US
dc.title.alternative Perceptions and expectations of primary and secondary school teachers related with supervisors' communication skills en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account