DSpace Repository

Başarılı ve başarısız 7. sınıf öğrencilerinin türkçe dersinde kullandıkları okuma stratejileri ve yaratıcılık düzeyleri.

Show simple item record

dc.contributor.author Yılmaz, Savaş
dc.date.accessioned 2015-11-18T15:06:42Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T15:06:42Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7288 NULL
dc.description.abstract Araştırmanın başlığı: Başarılı ve başarısız 7. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde kullandıkları okuma stratejileri ve yaratıcılık düzeyleri. Araştırmacı: Savaş YILMAZ Araştırmanın amacı, başarılı ve başarısız 7. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde kullandıkları okuma stratejileri düzeyleri arasındaki ilişkiyi ve yaratıcılık düzeyleri (akıcılık, esneklik, özgünlük) arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma İzmir ili Çeşme ilçe merkezinde bulunan Mehmet Akpınar İlköğretim Okulu ve Namık Kemal İlköğretim Okulu 7. sınıfta öğrenim gören 126 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın verileri, Açıkgöz ve Güngör'ün oluşturduğu Okuma Stratejileri Ölçeği ve Torrance Yaratıcı Düşünme Testi'nin (Sözel A Formu) 126 öğrenciye uygulanmasıyla toplanmıştır. Araştırmanın veri analizinde ortalama, standart sapma, t testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, başarılı ve başarısız öğrencilerin en az ve en çok kullandıkları okuma stratejileri ve okuma stratejileri düzeyleri ve yaratıcılık düzeyleri (akıcılık, esneklik, özgünlük) belirlenmiştir. Başarılı öğrencilerin okuduğunu anlama stratejileri düzeyleri ile başarısız öğrencilerin okuduğunu anlama stratejileri düzeyleri arasındaki farkın önemli olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Başarılı öğrencilerin yaratıcılık düzeylerinin ortalamasının başarısız öğrencilerin yaratıcılık düzeyleri ortalamasından yüksek çıktığı halde başarılı ve başarısız öğrencilerin akıcılık, esneklik, özgünlük ve yaratıcılık düzeyleri arasında önemli fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Başarılı ve başarısız öğrenciler, Okuduğunu anlama, Öğrenme stratejileri, Yaratıcılık The title of the research: the creativity levels and the reading strategies of successful and unsuccessful 7th grade students use in Turkish lesson. Researcher: Savaş YILMAZ The aim of the research is to investigate the relations between the creativeness levels (fluency, flexibility and originality) and the reading strategies of successful and unsuccessful students who are in the 7th grade of primary school of Mehmet Akpınar and Namık Kemal use in Turkish lesson. This research has been carried out over the 126 students who are in the 7th grade of primary school of Mehmet Akpınar and Namık Kemal. The data of this research were collected with the help of the Reading Strategies Questionnaire prepared by Açıkgöz and Güngör and the Torrance Creative Thinking Test (Oral Form A) which was applied on the 126 students. In the analysis of the data, Arithmetic Mean, Standart Deviation, t-test and analysis of Variance were used. In the end of the research, successful and unsuccessful students' levels of creativeness (fluency, flexibility and originality) and the reading strategies that successful and unsuccessful students use the most and least were identified. There was some important significance found in the analysis of the reading strategies levels between successful and unsuccessful students. There was not any significance found in the analysis of the fluency, flexibility and originality level between successful and unsuccessful students. Key Words: Successful and unsuccessful students, Reading comprehension, Learning strategies, Creativity en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Okuma-anlama=Reading-comprehension Yaratıcılık=Creativity en_US
dc.title Başarılı ve başarısız 7. sınıf öğrencilerinin türkçe dersinde kullandıkları okuma stratejileri ve yaratıcılık düzeyleri. en_US
dc.title.alternative The creativity levels and the reading strategies of successful and unsuccessful 7th grade students use in Turkish lesson. en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account