DSpace Repository

Sınıf öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin yapılandırmacı yaklaşıma göre ses temelli cümle yöntemiyle ilkokuma ve yazma öğretimi konusunda yeterlilik düzeylerine ilişkin bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author Dedeli, Selmin
dc.date.accessioned 2015-11-18T15:05:48Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T15:05:48Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7272 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmanın genel amacı, sınıf öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin , yapılandırmacı yaklaşıma göre ses temelli cümle yöntemiyle ilkokuma yazma öğretimi konusunda yeterlilik düzeylerine ilişkin görüşlerinin saptanmasıdır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini İzmir ilinde bulunan Dokuz Eylül ve Ege Üniversitesi Eğitim Fakültelerinde Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı'nda öğrenimine devam etmekte olan 320 son sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri çözümlemesi için; bağımsız değişkenlere göre, verilen yanıtların dağılımına ilişkin frekans analizi yapılmıştır. Ayrıca bağımsız değişkenlerle bağımlı değişkenler arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Gruplar arasında farkın olup olmadığını belirlemede ikili değişkenler için "t" testi, ikiden fazla değişkenler için ise "F" testi uygulanmıştır. Araştırmada, sınıf öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin görüşleri; cinsiyete, öğrenim görmekte oldukları eğitim fakültesine, devam ettikleri öğretim şekline, yetiştikleri yerleşim birimi türüne, mezun oldukları orta öğretim kurumu türüne ve fakülteye girişteki tercih sıralarına göre karşılaştırılmıştır. Edinilen araştırma bulgularına göre, sınıf öğretmenliği son sınıf öğrencileri, ses temelli cümle yöntemiyle okuma yazma öğretimi konusunda oldukça yeterli olduklarına dair görüş bildirmişlerdir. Kız öğrencilerin, erkek öğrencilere göre ve gündüz öğrenimine devam eden öğrencilerin, ikinci öğretimde öğrenime devam eden öğrencilere göre kendilerine daha çok güvendikleri, mezun olunan orta öğretim kurumu türü, yetiştiği yerleşim birimi, fakülteye girişteki tercih sırası ve devam edilen eğitim fakültesine göre görüşlerin farklılık göstermediği gözlenmiştir. Anahtar sözcükler: Sınıf öğretmenliği, ses temelli cümle yöntemi, ilkokuma yazma, öğretmen adaylarının yeterliliği The general aim of this research is to determine the views of the senior class students of classroom teacher related to the level of the sufficiency in the pre-reading-writing teaching with the method of voice based sentence. Scan model is used in the research.320 senior class students who are still educating in Dokuz Eylül and Aegean Universities of Class Teaching Major Field of Study in Izmir form the sample of the research. For the analyses of data; according to independent variables, it has been fulfilled the frequency analyses, according as the distribution of given the answers. Also, it has been investigated relationships between independent variables and dependent variables. T-test for dual variables and F-test for more than two variables have been put in to practice at the determination whether disparity between groups. In the research, the views of the senior class students of classroom teacher are compared according to gender, the faculty that they are educating, the education system which they are still going on, the place that they growth up, the type of the secondary school which they graduated and the sequence of choice in university exams. According to the findings which are obtained from research; the senior class students of classroom teacher have positively opined with the method of voice based sentence in the point of education of reading-writing. It has been observed that the female students and students who are going on education by day put theirselves trust more than the male students and students who are going on education by night and In the event, it does not effect the college of education which they are still going on, the place that they growth up, the type of the secondary school which they graduated and the sequence of choice in university exams of the students. Key Words: Classroom Teacher, voice based sentence method, pre-reading-writing, sufficiency of teacher candidates. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Sınıf öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin yapılandırmacı yaklaşıma göre ses temelli cümle yöntemiyle ilkokuma ve yazma öğretimi konusunda yeterlilik düzeylerine ilişkin bir araştırma en_US
dc.title.alternative Determine the views of primary school teacher candidates related to the sufficiency in reading-writing teaching with the method of voice based sentence en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account