DSpace Repository

Kimya deneylerinin öğretiminde hibrit modelin etkinliğinin araştırılması

Show simple item record

dc.contributor.author Soydan, Güvenç
dc.date.accessioned 2015-11-18T15:05:41Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T15:05:41Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7270 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmada laboratuar dersi için Bilgisayar Destekli Öğretim(BDÖ) materyali geliştirildi ve bunun öğrenci başarısına etkisi, araştırıldı. Araştırmaya, 9 Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Kimya Anabilim Dalı 1. sınıf öğrencileri katıldı. Bu araştırmaya katılan 40 öğrenci homojen kontrol grubu(KG) ve deney grubu(DG) olmak üzere iki gruba ayrıldı. DG'ye BDÖ ile laboratuar öğretimi yapılırken, KG'na geleneksel öğretim(GÖ) uygulandı. BDÖ materyalinin başarıya katkısını araştırmak için geçerlilik ve güvenilirliği daha önceden belirlenmiş Kimya Basarı Testi(KBT) her iki gruba da öntest ve sontest olarak uygulandı. Ölçeklerden elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edildi. Elde edilen sonuçlar BDÖ'nün GÖ'ye göre daha yararlı olduğunu gösterdi. Anahtar Kelimeler: Bilgisayar Destekli öğretim, Materyal Geliştirme, Kimya Öğretimi. In this study, the method computer assisted educatıon (CAE) material for laboratory lesson based was developed and its effectiveness on the students' success was researched . The research was made with 1st class chemistry students at 9 Eylül University Buca Education Faculty OFMAE Department in Izmir. 40 students attending this research were divided into homogeneous two groups; experimental group (EG) and control group (CG).While the material was applied to EG by CAE with laboratory, traditional education(TE) method was applied to CG. Chemistry Success Test (SST), validity and reliability calculated before were applied to the both EG and CG, as pre-test and post-test, in order to evaluate the contribution of the material. The data obtained from tests were analyzed by using SPSS program.The results of analysis indicated that CAE method was more beneficial than TE. Key words: Computer Assisted Education, Developing Material, Teaching Chemistry, en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Kimya deneylerinin öğretiminde hibrit modelin etkinliğinin araştırılması en_US
dc.title.alternative Researching of hybrid model's activity in chemistry experiments teaching en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account