DSpace Repository

İkinci Dünya Savaşı sonrası batı resminde endüstriyel ürünlerin resim teması olarak ele alınması

Show simple item record

dc.contributor.author Bostancıoğlu, Burcu
dc.date.accessioned 2015-11-18T15:05:35Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T15:05:35Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7268 NULL
dc.description.abstract Bu çalışma, Modernizmin kendisini yoğun olarak hissettirdiği Endüstri Devrimi'nden günümüze kadar geçirilen süreçte, endüstriyel ürünlerin sanat yapıtlarında resimsel tema olarak kullanımının araştırmasıdır. Bu çalışmanın konusunu ve ortaya koyulma gerekçesini belirleyen endüstriyel ürünlerin estetik öğe olarak kullanılması, Modernizm ve sanat hareketleri bağlamındaki ilişkisi problem cümlesini oluşturmaktadır: " Sanatsal imgelerin oluşumunu etkileyen, yeni dönem ve çağdaş akımların ortaya çıkmasında etkili olan İkinci Dünya Savaşı Sonrası Batı Resminde endüstriyel ürünlerin önemi nedir?" Giriş bölümünde konunun gidiş hattını belirleyen bu kilit soruyla araştırmaya yön verilmekte ve problem durumu açıklanmaktadır. Bulgular ve yorumlar kısmını kapsayan dördüncü bölümün ilk aşamasında Resim Sanatında Tema olgusu, Endüstri Devrimi ve Sanata Etkileri, Endüstri Devriminin Batı Resmine Olan Etkileri, Endüstri Ürünlerine Sanatsal Yaklaşım, Modernizm ve Sanatsal Alandaki Değişimler, Endüstriyel Ürünlerin Batı Resminde Tema Olarak İşlenmesi başlıklı konular ele alınmaktadır. Dördüncü bölümün ikinci aşamasında; Endüstriyel Ürünlerin Batı Resminde Tema Olarak İşlenmesi ve Endüstriyel ürünlerin II. Dünya Savaşı öncesi sanat akımlarına etkisinden söz edilmektedir. Araştırmanın son basamağında yer alan sonuç bölümünde geçmişten bugüne sanat objesi olarak kullanılan endüstri ürünlerinin ortaya çıkarmış olduğu yenilikler ele alınmaktadır. This study's aim is to research the being called as artistic material and the using of the industrial products as artistic material in the work of art in the period which is from industry reform to present. To put forward the conceptual message which is produced in view of this idea is another aim. The last aim of this study is to put forward the using of the ındustrial products,which defines the study's subject and the reason of the being carried out of the study,as an aesthetic work and the key question which is related to relationship between modernism and art movement. During the transformation of the Works which is produced in the period of the modification of industrial products to aesthetic work,to an Icon.From which stages did the art pass? In the abstract,with this key question which defines subject's progress research is directed and problem situation is explained. In the fourth part's first stage The Subjects phenomonon on art, which includes the part of findings and comments, The industry reform and its effects on art, The industrial products on art and Bauhaus, Industrial products' effects on art movement before the second world war; under these headships, this subjects are explained. In the fourth part's second stage; Art movement,which emerged with the affection of industrial products on art movements after the war, and this art Works which is created in conceptual frame,conduction problem is touched upon. İn the results section of the research novelties and problems which emerged by industry products which are used as art object from past to present are discussed. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title İkinci Dünya Savaşı sonrası batı resminde endüstriyel ürünlerin resim teması olarak ele alınması en_US
dc.title.alternative After the World War II industrial products being taken in hand as design theme in the west design en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account