DSpace Repository

Çok partili dönemden günümüze sosyal bilgiler öğretim programlarının gelişimi

Show simple item record

dc.contributor.author Yıldız, Bahadır
dc.date.accessioned 2015-11-18T15:05:18Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T15:05:18Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7263 NULL
dc.description.abstract Çok Partili Dönemden Günümüze Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Gelişimi" isimli bu araştırmada, çok partili dönemden günümüze kadar yayınlanmış olan ilkokul ve ilköğretim sosyal bilgiler programlarını amaç, içerik, eğitim durumu ve sınama durumları ile sözü edilen dönemlerdeki ders kitapları incelenmiştir. Araştırmada genel olarak: 1948, 1962, 1968 ilkokul 1998 ve 2005 ilköğretim 4. ve 5. sınıflar sosyal bilgiler öğretim programlarında hedef ve hedef davranışlar, içerik, eğitim durumu ve sınama durumları ile 1948, 1968, 1998 ve 2005 4. ve 5. sınıflar sosyal bilgiler öğretim programlarına uygun hazırlanmış sosyal bilgiler ders kitaplarında ne tür değişimler ve gelişimler olduğu sorusuna yanıt aranmaya çalışılmıştır. Araştırma beş bölümden oluşmaktadır. I. Bölümde "Giriş", II. Bölümde "İlgili Yayın ve Araştırmalar", III. Bölümde "Yöntem", IV. Bölümde "Bulgular ve Yorumlar", V. Bölümde "Sonuçlar ve Öneriler" bulunmaktadır. Araştırma sonunda: 2005 Sosyal Bilgiler Programı dışında değişen sosyal bilgiler programlarında; programın öğelerini oluşturan amaçlar, içerik, eğitim durumlarıyla ilgili değişiklerin yaşandığı ancak sınama durumlarıyla ilgili öğenin ihmal edildiği, 2005 Sosyal Bilgiler Programı'nın çağdaş program geliştirme ilkelerine ve tekniklerine uygun düzenlendiği fakat okulların fiziksel alt yapılarının, mevcutlarının, yeni programa uygun hale getirilmesi gerektiği; öğretmenlerin, yeni programa uyumlarıyla ilgili hizmet içi eğitimden geçirilme süresi ve sıklığı artırılarak, programa karşı olumlu tutum geliştirmesinin sağlanması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. 1948, 1968 ilkokul ve 1998 ilköğretim sosyal bilgiler programlarına uygun hazırlanmış ders kitaplarında içerik, hedeflere uygun düzenlenmemiş ve birçok gereksiz bilgi öğrenciye verilmiştir. 2005 İlköğretim Sosyal Bilgiler Programı'na uygun hazırlanmış ders kitaplarında içerik, hedeflere uygun düzenlenmiştir. 2005 Sosyal Bilgiler Programı ile ders kitaplarında da köklü değişikliklere gidilmiş, yeni program, uygulama ve analizi öne çıkarması nedeniyle ders kitaplarındaki bilgi yükü azaltılmış ve ders kitaplarına ek olarak etkinlik kitapları hazırlanmıştır In this research called "The Developments in Social Studies Curriculum" the primary curriculum published from multiple party period to nowadays and the aim, content, education and examining situations and textbooks of afrosaid period were examined. Generally it is tried to find an answer to theis guestion: What kind changes and developments became in the forth and fifth class of the primary school social studies curriculum of 1948, 1962, 1968, 1998 and 2005 also in the aims and aimed behaviors, content, education situation and examining situation of the social studies textbooks prepared in an adaptable way to the social studies curriculum of the forth and fifth class of 1948, 1968, 1998 and 2005. The research includes five parts. The first part is "Introduction", the second part is "Relevant Publication and Researches", the third part is "Method", the forth part is "Inventions and Comments", and the fifth part is "Results and Suggestions. At the end of the research it was realized that except the social studies curriculum of 2005 there became changes in the principles of the curriculum which were the aims content and education situations but the principle of examining situations were neglected; also the social studies curriculum of 2005 was formed in an adabtable way to contemporary curriculum developing principles and techniques but the substructure, stocks of the schools had to be suitable for the new curriculum, the teachers period and frequency of taking part inservice training relevant to conformity with the new curriculum had to be increased in order that the they could have a positive attitude toward to the curriculum. In the books prepared in a suitable way for the primary social studies curriculum of 1948, 1968 and 1998 the content wasn't put into order in a suitable way for the aims and because of that the students had a lot of unnecessary knowledge. In the books prepared in a suitable way for the primary social studies curriculum of 2005 the content was put into order in a suitable way for the aims. There were made great changes in the social studies curriculum and the text books, because the application and analysis came first in the new curriculum the amount of the knowledge in the textbooks decreased and the activities books were prepared in addition to textbooks. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Çok partili dönemden günümüze sosyal bilgiler öğretim programlarının gelişimi en_US
dc.title.alternative The developments of social studies education curriculum from the multi national party regime till present en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account