DSpace Repository

Müze incelemelerinin ilköğretim okullarındaki görsel sanatlar eğitimine katkısı (Bolu ili örneği)

Show simple item record

dc.contributor.author Sarkan Tosun, Oya
dc.date.accessioned 2015-11-18T15:05:08Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T15:05:08Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7260 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, müze incelemelerinin ilköğretim okullarındaki görsel sanatlar eğitimine katkısını araştırmaktır. Bu araştırma, 2008-2009 eğitim-öğretim yılında Bolu-Merkez Milli Egemenlik İlköğretim Okulu'nda eğitim gören, başlangıçta birbirine denk olduğu ispatlanan ve 25'er kişiden oluşan iki öğrenci grubu üzerinde yapılan deneysel çalışmayı kapsamaktadır. Veri toplama aracı olarak, kontrol gruplu ön test-son test araştırma modeli kullanılmış, araştırma kontrol ve deney grubu üzerinde yürütülmüştür. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin eğitim sonrasında kaydettikleri ilerlemenin istatistiksel olarak anlamlı olup olmadığını tespit etmek maksadıyla, deney grubu öğrencilerine görsel sanatlar dersi kapsamında müze incelemesi farklı aktiviteler eşliğinde; kontrol grubu öğrencilerine ise geleneksel yöntemler kullanılarak verilmiştir. Elde edilen verilerin normallik testleri, SPSS (Statistical Package for the Social Science) 16.0 programı kullanılarak Kolmogorov-Smirnov (K-S) testi ile sınanmış, verilerin istatistiksel olarak çözümlenmesinde ise bağımlı gruplar için "t-testi" kullanılmıştır. Araştırma sonunda elde edilen veriler neticesinde deney grubunun başarısının kontrol grubunun başarısına göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüş, çalışmadan elde edilen bulgular ve edinilen tecrübeler ışığında konu ile ilgili çeşitli önerilerde bulunulmuştur. The purpose of this research is to find out the contribution of museum study to the education of visual arts courses in elementary schools. This research is consist of the experimental activities that were applied to two student groups who are still educated in Bolu-Merkez Milli Egemenlik Elementary School. The study was carried on with in question two groups which consist of 25 elementary school students each which are proved to be at the same level at first, in 2008-2009 Education year. In this research, pretest-posttest search model was used and the research was applied to control and experimental groups. In order to determine whether the difference between the experimental and control group students is statistically significant after doing the museum study; the visual arts education was given to the experimental group with the help of the museum study and different activities, on the other hand to the control group students in traditional style. "Paired t-test" was used in the statistical analysis of data collected and the normality of the data is checked with "Kolmogorov - Smirnov (K-S) Test" by the help of the program SPSS (Statistical Package for the Social Science) v16.0. The results indicated that the success of the students in the experimental group in which museum study and the techniques apart from traditional education system was employed, is significantly higher than those in the control group. and according to the gained experiences and the results of the datas, some suggestions are given at the end of the research. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Müzecilik=Museology Müze eğitimi=Museum education Sanat eğitimi=Art education en_US
dc.title Müze incelemelerinin ilköğretim okullarındaki görsel sanatlar eğitimine katkısı (Bolu ili örneği) en_US
dc.title.alternative The contribition of museum study to visual arts courses in the elementary schools (Sample: Bolu) en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account