DSpace Repository

Fizik eğitiminde probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Şalgam, Emine
dc.date.accessioned 2015-11-18T15:04:55Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T15:04:55Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7256 NULL
dc.description.abstract Fizik Eğitiminde Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi Bu araştırmada, probleme dayalı öğrenme yöntemi ve geleneksel öğretimle yapılandırılmış "Newton'un Hareket Kanunları" konusunun öğretiminin, lisans öğrencilerinin akademik başarıları ve fizik dersine yönelik tutumları üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Yapılan bu çalışmada, kontrol gruplu ön test-son test araştırma modeli kullanılmıştır. Model, 2007–2008 öğretim yılı, güz yarıyılında Fizik I dersi alan Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Kimya Öğretmenliği ve İlköğretim Matematik Öğretmenliği öğrencileri olmak üzere iki grup öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmanın verileri "Dinamik Ünitesi Başarı Testi" ve "Fizik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği" kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen bulgular, probleme dayalı öğrenme yönteminin geleneksel öğretim yöntemine kıyasla akademik başarıya daha fazla katkı sağladığını; ancak her iki yöntemin de bu süreçte öğrencilerin fizik dersine yönelik tutumlarında herhangi bir değişiklik yaratmadığını göstermiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda önerilere de yer verilmiştir. In this research, the effect of teaching of "Newton's Motion Laws" subject which was formed by problem based learning method and traditional teaching on University students' academic achiement and their attitude toward physics was investigated. In this study, control grouped pre-test post-test searching model was used. Model was applied to two groups of students at Dokuz Eylul University, departments of Elementary Mathematics Education and Secondary Chemistry Education in 2007-2008 education year, fall semester. Data are collected using "Dynamic Unit Achiement Test" and "Scale of Attitude Toward Physics". Findings show that, compared to traditional teaching method problem based learning method contributed to academic achiement more,but both methods did not make any change on students' attitude toward physics during the intervestion. Suggestions are made in light of the results. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Fizik eğitiminde probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi en_US
dc.title.alternative The effect of problem based learning method on students' academic achiement and their attitude for physics lesson en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account