DSpace Repository

İlköğretim müfettişlerinin seçilmesi ve yetiştirilmesine ilişkin algı ve beklentiler (İzmir ili örneği)

Show simple item record

dc.contributor.author Dişsiz, Neşe
dc.date.accessioned 2015-11-18T15:04:41Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T15:04:41Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7252 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı İzmir ilinde görev yapan ilköğretim müfettişlerinin seçilme ve yetiştirilme sürecine ilişkin algı ve beklentilerini belirlemektir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen "İlköğretim Müfettişlerinin Seçilmesi ve Yetiştirilmesine İlişkin Algı ve Beklentiler Ölçeği" kullanılmıştır. Ölçek beş dereceli likert tipinde bir ölçektir. İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2008-2009 eğitim-öğretim yılında görev yapan 141 ilköğretim müfettişine uygulanmıştır. Uygulama sonucunda geri dönen anketler arasından tam olarak yanıtlanan 105 anket araştırma kapsamında kullanılmıştır. Araştırma sürecinden elde edilen bulgular özetle aşağıdaki gibidir: 1. İlköğretim müfettişlerinin seçilmelerine ve yetiştirilmelerine ilişkin algıları ve beklentileri "kısmen katılıyorum" düzeyindedir. 2. İlköğretim müfettişlerinin seçilmeleri konusundaki algı ve beklentileri arasında anlamlı bir farklılık yoktur. 3. İlköğretim müfettişlerinin yetiştirilmeleri konusundaki beklentileri algılarına göre daha yüksektir. 4. İlköğretim müfettişlerinin seçilmelerine ve yetiştirilmelerine ilişkin algıları ve beklentileri arasında müfettişlik kıdemlerine, öğrenim durumlarına, branşlarına ve katıldıkları kurs ve seminer sayısına göre anlamlı bir farklılık yoktur. 5. Hizmetiçi eğitimde daha çok hukuk, kamu yönetimi, eğitim bilimleri ve teftiş alanlarındaki derslere ağırlık verilmesi gerekli görülmektedir. This research aims at determining the perceptions and expectations of primary education supervisors according to the process of their selection and training. Created by the researcher, "the perceptions and expectations scale of primary education supervisors according to the process of their selection and training" was used for collecting data. The scale is five degree likert type. In the academic year 2008-2009, the scale has been applied to 141 primary education supervisors who work for the Izmir Provincial Directorate of National Education. Among all the questionnairies which were handed in at the end of the research, 105 fully-answered questionnaires were used in the process of the research. Below is the summary of the results: 1. The perceptions and expectations of primary education supervisors according to the process of their selection and training is in the degree of "partial agreement". 2. There is not a significant difference between the perceptions and expectations about the selection of primary education supervisors. 3. The expectations towards the training of primary education supervisors are higher than their perceptions. 4. There is not a significant difference between the perceptions and expectations about the selection and training of primary education supervisors according to their supervisorship priority, educational level, department and the number of classes and symposiums they had attended. 5. It is significant to focus more on Law, Public Management, Educational Sciences and Supervision lessons during the In-Service-Training sessions. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject İlköğretim=Primary education Denetçiler=Controller Algı=Perception Beklentiler=Expectations İzmir=İzmir en_US
dc.title İlköğretim müfettişlerinin seçilmesi ve yetiştirilmesine ilişkin algı ve beklentiler (İzmir ili örneği) en_US
dc.title.alternative The perceptions and expectations of primary education supervisors according to the process of their selection and training en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account