DSpace Repository

Analyse lexicologique semantique des manuels ecrits pour les enfants de l'ecole primaire et préparation des modules pour enseigner certains groupes de lexiques

Show simple item record

dc.contributor.author Çorbacıoğlu Gönezer, Eda
dc.date.accessioned 2015-11-18T15:04:18Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T15:04:18Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7245 NULL
dc.description.abstract Yabancı dil öğretimi 5000 yıl öncesine dayanan bir olgudur. Akalıların Sümer ülkesini fethinden sonra Sümer dilini öğrenmeleriyle başlayan yabancı dil öğrenme süreci Yunanca ve Latince öğrenimi ile devam etmiştir. Rönesansla beraber ticaret geliştikçe dil öğrenme ihtiyacı artmıştır. Bu ihtiyacı karşılamak amacıyla on dilli sözcükler hazırlanmıştır. Günümüzde anadil dışındaki bir dilin öğrenimi globalleşen dünyanın ihtiyaçlarıyla ve teknolojik gelişmelerle daha da önem kazanmıştır. Bu amaçla da birçok yöntem geliştirilmiş ve çeşitli öğretim - öğrenme metotları hazırlanmıştır. Hazırlanan çeşitli metotlar çerçevesinde günümüzde en çok öğrenci merkezli metot olan « İletişime Dayalı Metot » öne çıkmıştır. Bu metotta sözcük dağarcığı geliştirmeye önem verilmiş ve bunun için de öğrenciyi sıkmadan onun ilgi ve alakasına göre hazırlanan birçok yöntem geliştirilmiştir. Öğrencilerin kendilerini daha da geliştirmelerinin yolu açılmıştır. Öğrenci karşılaştığı durumlarda öğrendiklerinden yola çıkarak kendini en uygun şekilde ifade etmeyi başarabilmektedir. Teaching of foreign language started approximately 5000 years ago. After the Akkadians conquered Sumerians, learning of foreign language started as Akkadians learned Sumerian language. The following foreign languages were Greek and Latin. There were more need to learn foreign language after commerce has been developed due to Roneissance. Therefore words which consist of ten languages have been made in order to match this need. Recently globalisation of the world and technological developments have shown that learning foreign language has been becoming more important. A lot of new methods were developed for teaching – learning . The most common method is "Transaction oriented method" which is the most student based method. In this method developing vocabulary is important and new techniques were developed to get attention of the students. After this method has been applied, self-development of the students has increased. The students can express themselves in the most appropriate way in different cases by applying what they learned. en_US
dc.language.iso fr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Analyse lexicologique semantique des manuels ecrits pour les enfants de l'ecole primaire et préparation des modules pour enseigner certains groupes de lexiques en_US
dc.title.alternative İlkögretim düzeyindeki çocuklara yonelik olarak yazılan Fransizca kitaplarının sözcükbilimsel ve anlambilimsel açıdan incelenmesi ve bazı sözcük gruplarıni öğretmek için modüller oluşturma en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account