DSpace Repository

Fizik eğitiminde probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve problem çözme tutumlarına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Kartal Taşoğlu, Aslıhan
dc.date.accessioned 2015-11-18T15:04:15Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T15:04:15Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7244 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmada, fizik eğitiminde probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve problem çözme tutumlarına etkisi araştırıldı. Araştırma, 2008–2009 eğitim-öğretim yılı, güz yarıyılında Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi Fizik Öğretmenliği I sınıfta okuyan toplam 46 öğrenci üzerinde yürütüldü ve kontrol gruplu öntest-sontest deney deseni kullanıldı. Mekanik konuları içinde yer alan "İş-Enerji" ünitesinin öğretilmesinde kontrol grubunda geleneksel yaklaşımla, deney grubunda ise probleme dayalı öğrenme (PDÖ) yaklaşımı kullanıldı. Araştırmanın verileri, "İş-Enerji Ünitesi Başarı Testi", "Mekanik Konuları Bilimsel Süreç Becerileri Testi" ve "Fizik Dersine Yönelik Problem Çözme Tutum Ölçeği" kullanılarak toplandı. Ayrıca bulguları desteklemek için öğrencilerle yüz yüze görüşmeler yapıldı. Araştırma sonunda, probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin başarılarını arttırdığı, kavramsal gelişimlerini olumlu yönde etkilediği, bilimsel süreç becerilerini geliştirdiği ve fizik dersine yönelik problem çözme tutumlarını arttırdığı sonucuna ulaşıldı. Bununla birlikte, öğrencilerin yöntemle ilgili görüşlerinin olumlu olduğu görüldü. In the study, the effect of problem based learning (PBL) on students' achievements, scientific process skills and attitudes towards problem solving in physics education were investigated. The research was conducted with 46 students attended of 1th class of Department of Physics Teaching at the Buca Faculty of Education in Dokuz Eylül University in 2008-2009 academic years, fall semester. Pre-test- post-test control group design was used in this research. The unit of "Work-Energy" in the topics of mechanics was taught to experimental group by PBL method, and taught to control group by traditional method. The data was collected by using the "Work-Energy Unit Achievement Test", "Scientific Process Skills Test of Mechanic Topics" and "The Scale of Problem Solving Attitude towards Physics". Besides, interview was carried out with some students in order to check their opinions about the PBL method. According to the results of the research, it was found that problem based learning method raised students' achievements, effected students' conceptual development positively, improved their scientific process skills, and constituted positive attitudes towards problem solving in physics lesson. In addition, it was also found that students have positive views about PBL method. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Başarı=Achievement Bilimsel işlem becerisi=Scientific process skill Probleme dayalı öğrenme=Problem based learning Fizik öğretimi=Physics teaching en_US
dc.title Fizik eğitiminde probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve problem çözme tutumlarına etkisi en_US
dc.title.alternative The effect of problem based learning on students' achievements, scientific process skills and attitudes towards problem solving in physics education en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account