Abstract:
Bu çalışmada, sosyal bilgiler öğretiminde performans değerlendirmeye ilişkin öğretmen görüşleri araştırılmıştır. Araştırma, evren ve örneklemini Manisa İl Merkezinde bulunan, Milli Eğitime Bağlı İlköğretim Okullarındaki 4. ve 5. sınıf öğretmenleriyle sosyal bilgiler öğretmenleri oluşturmaktadır. Bu araştırmada gerekli verileri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen "Sosyal Bilgiler Öğretiminde Performans Değerlendirme Ölçeği" kullanılmıştır. Öğretmenlerle ilgili demografik bilgileri elde etmek için ankette kişisel bilgi bölümü de bulunmaktadır. Elde edilen verilerin analizinde, eşleştirilmiş gruplar için t testi, varyans analizi, Scheffe testi, korelasyon analizi ve frekanslar kullanılmıştır. Sosyal bilgiler öğretiminde performans değerlendirmeye ilişkin görüşlerle ilgili, olumlu görüşlerin, olumsuz görüşlerin ve yaşanan sorunların; öğretmenlerin cinsiyetlerine, branşlarına, kıdemlerine, mezun oldukları okula, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili seminere katılma durumlarına, görev yaptıkları okulun yerleşim yerine göre önemli bir farklılık istatistiklere göre bulunmamış ancak ilişkili olduğu saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Ölçme ve değerlendirme, performans, performans değerlendirme, sosyal bilgiler In this study, teacher's wies dealing with performance assessment in Soft Sciences course has been examined. The universe and sampling of this study include 4th and 5th primary schools teachers and Soft Sciences teachers in Manisa. In this survey, "Sosyal Bilgiler Öğretiminde Performans Değerlendirme Ölçeği" has been used together the required data which is developed by the researcher. There also exist a personal information section in order to get the demographic data about the teacher. In the analyse of the gathered data, t test for matched groups, variance analysis, Scheffe test, correlation analysis and frequance has been used. The analysis shows that the issues experienced at the teacher's wies relation to the Soft Sciences, course of performance assessment, positive views, negative views and problems have relation with the gender, branch, appoinment, graduation school of teacher, courses of measurement and assessment taken, location of appointment but have not been directly affected by them. Keywords: Measurement end assessment, performance, performance assessment, Soft Sciences