DSpace Repository

Toplam kalite yönetimi ve stratejik liderlik

Show simple item record

dc.contributor.author Taş, Yıldız Feryat
dc.date.accessioned 2015-11-18T15:03:08Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T15:03:08Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7224 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, okullarda uygulanan Toplam Kalite Yönetimi ve Stratejik liderlik uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi, Toplam Kalite Yönetimi ile Stratejik Liderlik arasındaki ilişkilerin ortaya konması ve bu doğrultuda uygulayıcılara öneriler geliştirmesidir. Araştırma, 2008–2009 öğretim yılında İzmir merkez ilçe sınırları içinde yer alan 24 ilköğretim okulunda görev yapmakta olan 437 öğretmene uygulanmıştır. Araştırma verilerinin toplanması için Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi ve Okul Müdürlerinin Stratejik Liderlik Uygulamaları isimli iki anket kullanılmıştır. Araştırmadaki verilerin analizinde Frekans Dağılımları, Basit Korelasyon İşlem, Tek Yönlü Varyans Analizi ve t testi uygulamalarıyla gerçekleştirilmiştir. Toplanan verilere bağlı olarak Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi ve Okullarda Stratejik Liderlik Uygulamaları arasında ilişkinin bulunup bulunmadığının belirlenmesinde Pearson Korelasyon Çarpımı tekniği kullanılmıştır. Okullarda Toplam Kalite Yönetiminin uygulanmasında ve geliştirilmesinde okul müdürlerinin liderlik özelliklerinin oldukça etkili olduğu görülmüştür. Okul müdürleri, toplam kalite yönetimini uygulama ve okulu tüm öğeleriyle geliştirme açısından öğretmenlerin kişisel gelişimlerinde yetersizdirler. Okul müdürlerinin stratejilerin belirlenmesine ilişkin uygulamaları başarılı ancak geliştirilmesi gereken düzeydedir. Eğitimde Toplam Kalite Yönetiminin yerleşmesi okul müdürlerinin tutum ve davranışlarına bağlıdır. The aim of this study was to determine the views of teachers about Total Quality Management and Strategic Leadership, the relationship between Total Quality Management and Strategic Leadership out in primary schools and related to this relationship develop suggestions for the practitioners. The survey has been applied to 437 teachers working in 24 primary schools within the boundaries of the İzmir Province Metropolitan Municipality in the 2008-2009 academic year. The data for the research have been collected with two inventories entitled as: " Total Quality Management in Education" and " The Applies for Strategic Leadership of School Manager's". The analysis of research was done by Frequency Distribution, Simple Correlation, One Way Variance, t test and F statistics. In addition, the relationship between the Total Quality Management in Education and The Applies for Strategic Leadership of School Manager's was determined by Pearson Correlation based on the data obtained. The characteristic leadership of school manager is significantly important in the application and improvement of Total Quality Management in schools. The school managers are insufficient about teachers' personal development regarding to the application of Total Quality Management and developing of school with all aspects. The applications about determining the strategies of school managers are successful about making strategies but it should be improved. The Total Quality Management on education depends on the school managers' approach and behaviors. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Toplam kalite=Total quality en_US
dc.title Toplam kalite yönetimi ve stratejik liderlik en_US
dc.title.alternative Total quality management and strategic leadership en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account