DSpace Repository

İlköğretim okulu yöneticilerinin yeni ilköğretim programlarının uygulanması sürecinde karşılaştıkları sorunların değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Bulut, Metin
dc.date.accessioned 2015-11-18T15:02:08Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T15:02:08Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7206 NULL
dc.description.abstract Gün geçtikçe karmaşıklaşan ve güçleşen toplum yapısına kolaylıkla uyum sağlayabilecek, çağın gereklerini yerine getirebilecek, toplumsal gereksinimlerini karşılayabilecek bireyler yetiştirmek amacı ile MEB, geçerliliğini ve önemini yitirdiği ve aynı zamanda toplumun ihtiyaçlarını karşılamakta yetersiz kaldığı görülen geleneksel eğitim siteminin yerine, uzun araştırmalar ve çalışmalar sonucunda Eğitim Sisteminde büyük bir atılım sayılabilecek Yapılandırmacı Yaklaşım Modelini ve bu modeli temel alan yeni ilköğretim programını uygulamaya koymuştur. Yapılandırmacı Eğitim Yaklaşım Modeli ile çağın gereklerini yerine getirmeye uygun, toplum yapısına kolaylıkla adapte olabilecek bireyler yetiştirmek hedeflenmektedir. Bu çalışmada ilk defa 2005–2006 yılında uygulanmaya başlanan Yapılandırmacı Yaklaşım ve yeni programlara yönelik İlköğretim Okulu yöneticilerinin görüşlerinin saptanması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İzmir İline bağlı Buca, Balçova Bornova, Konak, Karabağlar, Gaziemir ve Menderes ilçelerinde tabakalama yöntemi ile seçilen 51 ilköğretim okulunda görev yapan toplam 230 yönetici (Müdür, Müdür Yard.) oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak için, yapılandırmacı öğretim programlarına yönelik, İlköğretim okullarında görev yapan yöneticilerin görüşlerini belirlemek amacı ile Çınar, Teyfur ve Teyfur (2005) tarafından geçerlilik ve güvenirlik çalışması yapılan Likert tipi beşli derecelendirme ölçeği kullanılmıştır. Ölçek ile elde edilen verilerin istatistik analizleri SPSS programı ile yapılmıştır. Alt problemlerin istatistiksel analizinde t-testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (One Way Anova ve Scheffe) testi uygulanmıştır. Araştırma sonucuna göre ilköğretim okullarında görev yapan yöneticiler yapılandırmacı öğretim programını genel olarak olumlu bulmuşlardır. Yapılandırmacı öğretim programını öğrenciyi ezbercilikten kurtarıp araştırmaya yönelttiği, sınıf ortamında öğrencinin aktif, öğretmenin sadece rehber olmaya yönelttiği görüşüne katılmaktadırlar. Bunun yanında okulların alt yapı yetersizliklerinin, araç, gereç ve kullanılacak materyallerin temin edilmeme riski, zorluğu, kalabalık sınıflar, sınıflardaki oturma düzeninin uygun olmayışına dikkat çekip, program etkinliklerinin uygulanması konusunda bu etkenlerden dolayı sorunlar yaşandığını belirtmişlerdir. Araştırmaya katılan yöneticiler, yapılandırmacı öğretim programının, eğitim etkinliklerini eğlenceli hale getireceği, öğrencilerin, sosyal gelişimini hızlandıracağı, görüşüne katılmaktadırlar. Araştırmaya katılan yöneticiler, yapılandırmacı öğretim programının başarıya ulaşmasında, okul yönetiminin desteğinin, okul aile Birliği, okul yönetimi ve öğretmen arasında sağlıklı bir iletişimin gerekli olduğu görüşüne katılmaktadırlar Ministry of Education has implemented the Constructivist Approach Model considered great development in the educational system and the new primary education program based on this model instead of the traditional education system as a result of long research and study in order to train individuals who will be able to adapt easily social structure and accomplish requirements of the age and meet social needs. On account of the fact that the traditional education system has lost validity and importance and has been considered to be insufficient to meet the needs of society. The purpose of this study is to state the point of view of the primary school principals related to the Constructive Approach Model and new programs beginning to apply in the first time in 2005-2006. The research sample was composed of 230 the primary school principals and assistant directors ,choosen by using the stratification method, working at 51 primary schools in Buca, Balçova, Konak, Karabağlar, Gaziemir and Menderes in İzmir. Likert- type scale of five ratings which were proven by Çınar Teyfur (2005) as reliable and valid in order to define the primar schools principals' point of view related to the Constructivist Approach Model was used to collect the research data . SPSS package program was used to analyze the data. Furthermore t-test, One- Way Annova and Scheffe test were applied to define statistical analysis of sub- problems. The major finding of this study is that the principals in the primary schools generally has approved The Constructivist Curriculum. Most of the principals has agreed that the curriculum guides students to search instead of memorizing, thence the students becomes active while the teachers becomes a guide. Besides ıt was specified that some problems took placed in the implementation phase of the program and the problems were resulted from crowded classrooms, inadequated tools, insufficient material and inappropriate seating in classrooms. The principals has confirmed that The Constructivist Curriculum make fun educational activities and quicken social development of the students. Furthermore The principals has agreed the necessity of the support of the school management and healthy communication between teachers, the School Management and the Parent- Teacher Union en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title İlköğretim okulu yöneticilerinin yeni ilköğretim programlarının uygulanması sürecinde karşılaştıkları sorunların değerlendirilmesi en_US
dc.title.alternative The evaluation of the problems which primary school supervisors had in applying of revised schedules of primary school programme en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account