DSpace Repository

Eğitim fakültelerinde piyano eğitiminde kullanılan bazı parçaların armonik karmaşıklık düzeyi üzerinde bir çalışma

Show simple item record

dc.contributor.author Aycan, Mustafa Ozan
dc.date.accessioned 2015-11-18T15:01:45Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T15:01:45Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7199 NULL
dc.description.abstract Piyano eğitimi alan öğrencilerin teknik ilerlemelerinin yanında piyano eserlerindeki armonik yapıların algılanması; eserlerin deşifresi, icrası ve yorumu açısından ayrı bir önem taşımaktadır. Armonik yapının algılanması; eseri icra ederken, icranın daha dolgun, mükemmel olmasını sağlayacak olan içsel duyuşun da gelişmesini, eserin bilinçli olarak çalınmasını sağlamaktadır. Bu noktada piyano tekniği geliştirilirken, bireyin armoni altyapısının daha yüksek ve daha karmaşık estetik düzeye taşınmış olması, çalışılan parçaya daha çok motive olunması ve müziğin daha iyi ifade edilebilmesi açısından önem taşımaktadır. Bu amaçla, armonik karmaşıklığı nesnel olarak ölçmeye yönelik, sezgisel (heuristic) olarak tonalite, akor ve ses düzeylerinde belirlenen çeşitli parametrelerin hesaplanmasına dayalı bir model oluşturulmuştur. Piyano parçalarının armonik yapıları çözümlenerek elde edilen veriler, tasarlanan model kullanılarak karmaşıklığa ilişkin bulgular elde edilmiş, sonuçlar tartışılarak modelin geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur. In addition to improving their playing technique, students' perception of the harmonic structure of musical pieces is important in their interpretation sight reading and performance of these pieces. The perception of harmonic structure enables a better performance and develop their inner feeling of the music. While improving their piano technique, the fact that students have developed their understanding of harmony and taken it to a higher aesthetic level is important in their motivation and expression of the music. This study focused on a model which objectively measures complexity by calculating various tonality, chord, and vocal level parameters heuristically. This model was used to investigate the data which were obtained by analyzing harmonic structures of piano pieces and information regarding their harmonic complexity was obtained. The results were discussed and suggestions made regarding the further development of the model. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Eğitim=Education · Müzik eğitimi=Music education · Piyano eğitimi=Piano education · Armoni=Harmony · Çalgı eğitimi=Instrument education · Eğitim fakülteleri=Education faculties en_US
dc.title Eğitim fakültelerinde piyano eğitiminde kullanılan bazı parçaların armonik karmaşıklık düzeyi üzerinde bir çalışma en_US
dc.title.alternative A study on the harmonic complexity level of the same pieces used in piano education in faculties of education en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account