DSpace Repository

İlköğretimdeki öğrencilerin sınıflara göre matematik beceri düzeylerinin belirlenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Özkut , Çağlar
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:59:22Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:59:22Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7156 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmanın temel amacı; matematik beceri düzeyi ile öğrenme bozukluğunun alt tipi olan matematik güçlüğü arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmanın ikinci amacı ise; matematik bilgisi tarama listesinde ortalamanın altında kalan öğrenciler ile ortalamanın üstünde yer alan öğrencilerin öğrenme güçlüğüne ilişkin testler açısından nasıl bir profil verdiklerini araştırmaktır. Bu amaçlar doğrultusunda ilköğretim 1., 2. ve 3. sınıfa devam eden 1151 öğrenciye matematik bilgisi tarama listesi verildikten sonra ortalamanın 1 standart puan altında ve üstünde puana sahip olan öğrencilere öğrenme bozukluğu ile ilişkili Sayı Dizisi Öğrenme Testi, Görsel İşitsel Sayı Dizisi Testi uygulanmıştır. Öğrencilerle ilgili bilgi sağlamak amacıyla da öğretmenlerine Öğrenme Bozukluğu Tarama Listesi verilmiştir. Araştırmanın modeli betimsel türde tarama modelidir. Araştırma; 2009-2010 eğitim-öğretim yılında ilköğretime devam eden ve öğretmenleri tarafından herhangi bir öğrenme güçlüğü olmadığı bildirilen 1., 2. ve 3. sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. İlköğretim okulları arasından seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen okullarda 1., 2. ve 3. sınıfa devam eden öğrenciler arasından yine seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen öğrenciler çalışmaya alınmıştır. Araştırmada öğrenme bozukluğunu değerlendirmeye yönelik Matematik Bilgisi Tarama Listesi, Öğrenme Bozukluğu Tarama Listesi, Sayı Dizisi Öğrenme Testi, Görsel İşitsel Sayı Dizisi Testi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS programından yararlanılmıştır. Araştırmanın istatistiksel işlemlerinde değişkenlere göre t testi, çok değişkenli varyans analizi Manova ve Pearson Korelasyon teknikleri kullanılmıştır. Sonuç olarak; Sayı Dizisi Öğrenme Testi, Görsel İşitsel Sayı Dizisi Testi (İşitsel-Sözel, Görsel-Sözel, İşitsel-Yazılı, Görsel-Sözel Alt Testleri) değişkenleri ile 1.sınıf matematik başarısı yüksek ve düşük olan öğrencilerin Matematik Bilgisi Tarama Listesi puanları arasında anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur (r: 0,80, r2: 0,65, p<0,01). Adı geçen değişkenler matematik başarısı toplam varyansının yaklaşık olarak %65'ini açıklamaktadır. 2.sınıflarda da Sayı Dizisi Öğrenme Testi, Görsel İşitsel Sayı Dizisi Testi (İşitsel-Sözel, Görsel-Sözel, İşitsel-Yazılı, Görsel-Sözel Alt Testleri) ile Matematik Bilgisi Tarama Listesi puanları arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür (r: 0,78, r2: 0,60, p<0,01). Adı geçen değişkenler matematik başarısı toplam varyansının yaklaşık olarak %60'ını açıklamaktadır. 3.sınıflarda da uygulanan testler ile Matematik Bilgisi Tarama Listesi puanları arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür (r: 0,79, r2: 0,63, p<0,01). Adı geçen değişkenler matematik başarısı toplam varyansının yaklaşık olarak %63'ünü açıklamaktadır. The main purpose of of this study is to invest the relation between the level of math skills and the math difficulty which is a subtype of learning difficulty. The second aim of this study is to search for the profile of students who are under the median scale and who are above median scale at math knowledge scanning lists in terms of learning difficulty tests. For this purpose after giving math knowledge scanning list to 1151 students going to 1.st, 2. nd and 3 rd class of primary school, learning disorder asocciated Serial Digit Learning Test, Visual Aural Digit Span Test-B Form was apllied to students who got 1 point above and below the standart deviation. The teachers were answered to Learning Disorder Symptom Screening Scale in order to provide information about their students. The model of the study is a descriptif kind of scanning model. The study is participated with 1.st, 2. nd and 3 rd class of primary school students which have been reported to have no learning difficulty by their teachers and going to primary school at 2009-2010 education period. Among primary schools chosen by randomization, 1.st, 2. nd and 3 rd class of primary school students which are also randomized are selected and studied. In the study Math Knowledge Scanning List, Learning Disorder Symptom Screening Scale, Serial Digit Learning Test, Visual Aural Digit Span Test was used for learning disorder evaluation. The collected data is analysed by SPSS program. For the statistical process of the study variable t test, multivariable variant analysis, Manova and Pearson Correlation tecnics are used. As a result, a statistical significant relation is found between the Math Knowledge Scanning List scores of 1.st class students with high and low math success rates and Serial Digit Learning Test, Visual Aural Digit Span Test (Audio-Verbal, Visual-Verbal, Audio-Written, Visual-Verbal Subtests) variables (r: 0,80, r2: 0,65, p<0,01). The mentioned variables math success describes almost %65 of its overall variant. Also in 2. nd class a statistically significant relation is found between the Math Knowledge Scanning List scores and Serial Digit Learning Test, Visual Aural Digit Span Test (Audio-Verbal, Visual-Verbal, Audio-Written, Visual-Verbal Subtests) variables (r: 0,78, r2: 0,60, p<0,01). The mentioned variables math success describes almost %60 of its overall variant. In 3 rd class there is also a statistically significant relation between applied tests and Math Knowledge Scanning List scores (r: 0,79, r2: 0,63, p<0,01). The mentioned variables math success describes almost %63 of its overall variant. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Matematiksel beceri=Mathematical achievement · Öğrenme güçlüğü=Learning difficulty en_US
dc.title İlköğretimdeki öğrencilerin sınıflara göre matematik beceri düzeylerinin belirlenmesi en_US
dc.title.alternative Determination of mathematics skill levels of primary school students according to their classes en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account