DSpace Repository

Kimya öğretmen adaylarının işlemsel, kavramsal ve grafiksel sorulardaki başarılarının karşılaştırılması

Show simple item record

dc.contributor.author Erkan Erkoç , Nevruze
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:59:12Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:59:12Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7153 NULL
dc.description.abstract Bu çalışma kimya öğretmen adaylarının "işlemsel", "kavramsal" ve "grafiksel" sorulardaki başarılarını karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya, 2010–2011 Eğitim-Öğretim yılında 9 Eylül Üniversitesi'nde öğrenim görmekte olan toplam 100 kimya öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmada kimya öğretmen adaylarının başarılarını karşılaştırmak için "işlemsel", "kavramsal" ve "grafiksel" sorulardan oluşan üç test kullanılmıştır. Her bir testte 10 soru maddesine yer verilmiş ve sorular çeşitli soru bankaları kullanılarak geliştirilmiştir. "İşlemsel", "kavramsal" ve "grafiksel" test soruları çoktan seçmeli sorular olup aynı içerikte ve aynı zorluk düzeyinde hazırlanılmıştır. Soruların hazırlanıldığı konular; "Kimyasal Reaksiyonlar ve Enerji", "Kimyasal Kinetik", "Kimyasal Denge", "Çözünürlük Dengesi" ve "Asit Baz Dengesi"dir. Bu çalışmada, karşılaştırma türü ilişkisel tarama yöntemi (karşılaştırmalı araştırma yöntemi) kullanılmıştır. Her bir testteki kimya öğretmen adaylarının başarıları tek yönlü varyans analizi (one-way ANOVA) ile analiz edilmiş ve istatistiksel analizler her üç test puanları arasında kavramsal test lehine (p 0,05) önemli bir farklılığın var olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca, sonuçlar çoğu kimya öğretmen adayının grafiksel becerilerinin yetersiz olduğunu göstermiş olup, grafiksel becerilerini geliştirmek için kimya öğretmen adaylarının daha çok çalışmaya ihtiyaç duyduklarını ortaya koymaktadır. The purpose of this study was to determine whether there were significant differences in prospective chemistry teachers' performances amongst conceptual, algorithmic and graphical questions tests. One hundred prospective chemistry teachers from 9 Eylül University in 2010-2011 education years participated in this study. In order to assess performance of the prospective chemistry teachers in conceptual, algorithmic and graphical questions tests were utilized. Each test includes ten questions that were developed by using various question banks published in Turkey. All of the test items were multiple-choice. The conceptual, algorithmic and graphical questions were prepared both the same content and the same difficulties. The conceptual, algorithmic and graphical questions tests were used in topics of "chemical reactions" and "energy", "chemical kinetics", "chemical equilibrium", "solubility equilibrium" and "acid-base equilibrium". In this study, comparative research methodology was utilized. The prospective chemistry teachers' performances in each test were analyzed with one-way ANOVA and statistical analysis pointed to statistically significant differences among each of three test scores (p 0,05). Furthermore, the results indicated that most of prospective chemistry teachers lack of graphical understanding. The results suggest that the prospective chemistry teachers need more training with reference to graphical understanding. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Problem çözme=Problem solving en_US
dc.title Kimya öğretmen adaylarının işlemsel, kavramsal ve grafiksel sorulardaki başarılarının karşılaştırılması en_US
dc.title.alternative Comparison of prospective chemistry teachers' achievement on algorithmic, conceptual and graphical questions en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account