DSpace Repository

İlköğretim 6-8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi öğretim programında belirtilen yazım ve noktalama kurallarını uygulayabilme düzeyi

Show simple item record

dc.contributor.author Karagül , Sedat
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:58:56Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:58:56Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7148 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı; İlköğretim 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin İlköğretim Türkçe Dersi (6,7,8. Sınıflar) Öğretim Programı'nda belirtilen yazım ve noktalama kurallarını uygulayabilme düzeyini tespit etmektir. Bununla birlikte; öğrencilerin Türkçe dersine ilişkin tutumları ile yazım ve noktalama kurallarını uygulayabilme düzeyleri arasında bir ilişki olup olmadığını saptamak ve İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıf Türkçe ders kitaplarında yazım ve noktalama kurallarının işlenişi hakkında tespitlerde bulunmak da çalışmanın amaçları arasında yer almaktadır. Bu amaç doğrultusunda, öğrencilere farklı türlerde yazma çalışmalarının yaptırılmasının yanı sıra, İlköğretim Türkçe Dersi (6,7,8. Sınıflar) Öğretim Programı'nda belirtilen her bir yazım kuralı ve noktalama işareti için 3 sınama maddesinin bulunduğu metinler verilerek öğrencilerin bu metinlerdeki yanlış yazılmış sözcüklerin doğrularını yazmaları ve boş bırakılan yerlere de gerekli noktalama işaretlerini koymaları istenmiş, her bir yazım kuralı ve noktalama işareti tek tek değerlendirildikten sonra her öğrencinin bunları doğru ve yanlış uygulama sayısı belirlenerek bu sayılar frekans ve yüzde değeri olarak hesaplanmıştır. Öğrencilerin Türkçe dersine ilişkin tutumları ile yazım ve noktalama kurallarını uygulayabilme düzeyleri arasındaki ilişkiyi saptayabilmek amacıyla, SPSS 15.0 for Windows programı kullanılarak Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısına ilişkin istatistik tekniğinden yararlanılmıştır. İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıf Türkçe ders kitaplarında yazım ve noktalama kurallarının işlenişi hakkında tespitlerde bulunmak için, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında ilköğretim ikinci kademede kullanılan Türkçe ders kitaplarına, çalışma kitaplarına, öğretmen kılavuz kitaplarına ulaşılmış ve bu kitaplar incelenerek yazım ve noktalama kurallarının öğretimine yönelik yapılanlar betimlenmeye ve değerlendirilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evreni, Burdur ilinde 2009-2010 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören İlköğretim 6., 7. ve 8. sınıf öğrencileri olup örneklemini ise Gazi İlköğretim Okulu, Altınterim Solmaz İlköğretim Okulu ve Kayaaltı İlköğretim Okulu'nda öğrenim görmekte olan toplam 180 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında yapılan gözlem, inceleme ve istatistiksel analizler sonucunda, İlköğretim 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin İlköğretim Türkçe Dersi (6,7,8. Sınıflar) Öğretim Programı'nda belirtilen yazım ve noktalama kurallarını uygulayabilme becerilerinin beklenen düzeyin altında kaldığı görülmüştür. İlköğretim 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersine ilişkin tutumları, "iyi" düzey ile "çok iyi" düzey arasında değişmekle birlikte, sadece İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersine ilişkin tutumları ile noktalama işaretlerini uygulayabilme düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Yapılandırmacı yaklaşım çerçevesinde hazırlanan İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan yazım ve noktalama kurallarının öğretimine ilişkin etkinliklerin temalara ve metin türlerine göre dağılımının oldukça düzensiz olduğu; bununla birlikte, bazı Türkçe ders kitaplarında ise İlköğretim Türkçe Dersi (6,7,8. Sınıflar) Öğretim Programı'nda belirtilen yazım ve noktalama işaretlerinden bazılarının öğretimine ilişkin herhangi bir etkinliğe yer verilmediği belirlenmiştir. Bu çalışmada, yazma öğretimi çerçevesinde kazandırılması gereken bilgi ve beceriler içinde yazım ve noktalama kurallarını uygulayabilme becerisinin son derece önemli bir yere sahip olduğu görüşü benimsenmiştir. Bu doğrultuda yazım ve noktalama kurallarının öğretimiyle ilgili mevcut durum belirlenmeye çalışılarak yapılması gerekenler belirtilmiştir. The purpose of this study is to determine the application level of the noted writing and its rules in Turkish lesson teaching programme of the elemantary 6-8. class student. Besides, whether or not there is a relationship between the application levels of writing and its rules and concluct about Turkish lesson of student and it is also to determine about application of writing and its rules in Turkish lesson books of elemantary 6,7 and 8. class. With this purpose, in addition to making students do writing studies in diffent subjects, writing have been given about 3 texts for each writing and its rules noted in Elemantary Turkish Class Teaching Programme and it has been requested students for writing correct words in place of wrong words and placing essential pointing signals, after evaluation of each writing rules and pointing signals separately and the number of right or false application of each student will be determined and these numbers have been calculated as frequency and percent values. The statistical technique in relation to correlation multitude number of Pearson Moments Multiple has been benefited by using SPSS 15.0 for Windows programme with purpose of determining relationship between the levels of writing and its rules and students' behaviours about Turkish lesson. To determine about application of writing and its rules in Turkish lesson books of Elemantary 6,7 and 8. class, Turkish lesson books, workbooks, teacher guide books have been reached, which have been used in elemantary second phase in 2009-2010 education-teaching year and it has been bried to evaluate and explain in terms of teaching of writing and its rules by studing these books. The reseach of the planet, is 6,7 and 8. students who are educated in 2009-2010 education-teaching year in Burdur and, its example consist of total 180 students who are educated in Gazi Elemantary School, Alınterim Solmaz Elemantary School and Kayaaltı Elemantary Scool. The result of obgervation, inspection and statistical analysis in the cover of the study, it has been found that their levels of skills are under the expected levels in noted writing and its rules in Teaching Programme of Elemantary Turkish lesson(6.,7.,8., classes) of elemantary 6,7 and 8. class students. The behaviours of Elemantary 6,7 and 8.class students in terms of Turkish lesson varies between "good" level and "very good" level and it has been found that there is a meaniagful relationship between behaviour in relation of Turkish lesson of only Elemantary 7. class students and application levels of writing rules signals. These gap is quiete inorder according to writing subject and text in terms of writing and its rules which are in Turkish lesson books of Elemantary 6,7 and 8. class, prepared for construction conduct.In addition, there is not any activities in relation to teaching about signals of writing and its rules noted in Elemantary Turkish lesson (6,7,8. classes) Teaching circullum even in some Turkish lesson books. In this study, it has been accepted that the application skills of writing and its rules in knowledge and skills needed to be got in frame of writing teaching are very important the obligatory doings have been painted out by trying to determine current stituation in relation to writing and its rules teaching in this way. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Türkçe Eğitimi, Yazma Becerisi, Yazım ve Noktalama Kuralları, Tutum, Ders Kitabı,Education of Turkish lesson, Writing Skills, Writing and its rules, Behaviour, Lesson Book. en_US
dc.title İlköğretim 6-8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi öğretim programında belirtilen yazım ve noktalama kurallarını uygulayabilme düzeyi en_US
dc.title.alternative Application level of the noted writing and its rules in turkish lesson teaching programme of the elemantary 6-8. class students en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account