DSpace Repository

Çözünme-erime kavramlarının öğretilmesinde deneysel uygulamaların öğrencilerin bilişsel düzeylerine ve kimya laboratuvarına yönelik tutumlarına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Ünal, Ayşegül
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:58:52Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:58:52Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7147 NULL
dc.description.abstract Fen programlarında; bilimsel öğretim yöntemlerinin kullanılmasıyla temel bilimsel kavramların öğrenilmesi önemlidir. Bu amaçla; yapılandırmacılığa dayalı deneysel uygulamalar, öğrencilerin ilgi ve merakını uyandırmada, kavramsal anlamalarını sağlamada ve uygulamaya yönelik becerilerini geliştirmede ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmada; öğrencilerin, çözünme ve erime kavramlarını öğrenmelerinde yapılandırmacılığa dayalı deneysel uygulamalar ile geleneksel öğretim yaklaşımının etkisini ve laboratuvara karşı tutumlarını karşılaştırmak hedeflenmiştir. Araştırma, 2009-2010 öğretim yılında İzmir Buca Ömer Seyfettin Lisesi 10.sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 33 ü kontrol, 34 ü deney grubu olmak üzere toplam 67 öğrenci katılmıştır. Kontrol ve deney gruplarında ders, geleneksel öğrenme yöntemiyle işlenmiş ve aynı zamanda deney grubuyla yapılandırmacılığa dayalı deneysel uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak hazır bulunuşluk testi, başarı testi ve tutum ölçeği kullanılmıştır. Son test olarak başarı testi her iki gruba da başarı oranını ölçmek için uygulanmıştır. SPSS 15.0 programında yapılan analiz sonuçlarına göre, deney grubu öğrencilerinin başarısı kontrol grubu öğrencilerine göre istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p=0.000< 0.05). Buna göre, deney grubu öğrencilerinde kavramsal anlama düzeyi ve akademik başarı daha yüksek saptanmıştır. Tutum ölçeği sonuçları da, deney grubu öğrencilerinin laboratuvara karşı tutumlarının artışında yapılandırmacılığa dayalı deneysel uygulamaların olumlu bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir (p=0.000< 0.05). In science programs, it is important to learn basic scientific concepts by using of scientific instructional methods. For this purpose; experimental applications based on constructivism has come to the fore in students' awaken interest and curiosity, conceptual understanding and developing of practical skills. The aim of the study is to compare the effects of experimental applications based on constructivism and traditional learning approaches on teaching the concepts of dissolving and melting, and the students' attitude towards the laboratory. The research has been conducted with 67 tenth grade students who are enrolled in Izmir Buca Omer Seyfettin High School of 2009-2010 academic year. Of those 67 students, 34 were assigned into the experimental group while remaining 33 were assigned into the control group. Traditional learning methods were applied in both groups. Also the experimental applications based on constructivism were carried out in experimental group. Data were collected through pre-test, achievement test and attitude scale. Both groups were then subjected achievement test as the post test after the teaching period in order to measure the success rate. According to the results of the analysis by using SPSS 15.0 program, success rate of the experimental group to control group was statistically significant (p = 0.000 <0.05). Accordingly, the levels of conceptual understanding and academic achievements of students in the experimental group were higher than the control group. The results of attitude scale showed that the significantly increase of the experimental group students' attitudes toward the laboratory arises from experimental applications based on constructivism (p = 0.000 <0.05). en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Experimental Applications Based on Constructivism, Traditional Teaching Method, Dissolving, Melting, Attitude. Yapılandırmacılığa Dayalı Deneysel Uygulamalar, Geleneksel Öğretim Yöntemi, Çözünme, Erime, Tutum en_US
dc.title Çözünme-erime kavramlarının öğretilmesinde deneysel uygulamaların öğrencilerin bilişsel düzeylerine ve kimya laboratuvarına yönelik tutumlarına etkisi en_US
dc.title.alternative The effects of experimental applications on student's cognitive levels and attitude towards chemistry laboratory in teaching of dissolving-melting concepts en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account