dc.contributor.author |
SÜLÜN, Kamil
|
|
dc.date.accessioned |
2015-11-18T14:58:28Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-11-18T14:58:28Z |
NULL |
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/7140 |
NULL |
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim sınıflarına devam eden kaynaştırma öğrencilerinin, ilköğretim sınıflarına devam eden aynı zamanda destek eğitim odasından destek eğitim alan kaynaştırma öğrencilerinin ve özel eğitim sınıflarına devam eden kaynaştırma öğrencilerinin sosyal becerilerini karşılaştırmak ve incelemektir. Araştırma zihinsel yetersizliğe sahip kaynaştırma sürecindeki öğrencilerinin sosyal becerilerini karşılaştırmalı olarak inceleyen betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2010-2011 eğitim-öğretim yılında İzmir ilinde 12 ilköğretim okuluna devam eden zihinsel yetersizliğe sahip 190 kaynaştırma öğrencisi oluşturmaktadır. Bu çalışmada veri toplamak amacıyla Gresham ve Elliot (1990) tarafından geliştirilen Sucuoğlu ve Özokçu tarafından Türkçe uyarlama çalışmaları yapılmış olan Sosyal Beceri Derecelendirme Sistemi-SBDS' nin (Social Skills Rating System) , anasınıfı ila altıncı sınıf çocuklarını değerlendirmek için geliştirilen öğretmen formu kullanılmıştır. Sosyal Beceri Derecelendirme Sistemi'nde 3 ayrı ölçek bulunmaktadır. Bu ölçekler Sosyal Beceri Ölçeği (SBÖ/Social Skills), Problem Davranış Alt Ölçeği (PDÖ/Problem Behaviors) ve Akademik Yeterlilik (AYÖ/Academic Competence) ölçekleridir. Ayrıca öğretmenler ve kaynaştırma öğrencileri hakkında bilgi toplaması amacıyla "Öğretmen ve Öğrenci Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarında ilköğretim sınıflarına devam kaynaştırma öğrencilerinin, ilköğretim sınıflarına devam eden aynı zamanda destek eğitim odasından destek eğitim alan kaynaştırma öğrencilerinin ve ilköğretim okulları bünyesinde açılan özel eğitim sınıflarına devam eden öğrencilerinin sosyal beceri düzeyleri ve problem davranış düzeyleri arasında herhangi bir farklılık bulunmamıştır. Akademik yetersizlik açısından karşılaştırıldığında ise özel eğitim sınıfı öğrencilerinin akademik becerileri düzeyleri diğer iki gruba göre daha yüksek bulunmuştur. The aim of this study is to compare and research the social skills of the mainstreaming students who are attending to primary school classes, the mainstreaming students who are attending to primary school classes and also getting support training in support training chamber, and the mainstreaming students who are attending to special classes formed in primary school body. The research is a descriptive study comparatively analyzing the social skills of mentally defective students. In this research study group, there are 190 mainstreaming students who have mental disability and are educated at 12 primary schools in İzmir in 2010-2011 educational year. In this study for evaluating kindergarten and 6th class students to collect data the developed teacher form has been used developed by Gresham and Eliot in 1990 and adapted into Sucuoğlu ve Özokçu Social Skills Rating System -SBDS. There are three different scales in Social Skills Rating System These scales are: Social Skills Scale, Problem Behaviour sub scale and Academic Competence scale Besides Teacher and Student Personal Information Form has been used for getting information about teachers and the mainstreaming students. In the results of the research no differences has been found on levels of social skills and the levels of problem behaviour of the mainstreaming students who are attending to primary school classes, the mainstreaming students who are attending to primary school classes and also getting support training in support training chamber, and the mainstreaming students who are attending to subclasses formed in primary school. According to the academic Competence the levels of academic skills of the students of subclasses have been found higher than the other two groups. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
en_US |
dc.subject |
Sosyal beceriler, Özel Eğitim, Kaynaştırma eğitimi,Zihinsel engelliler.Social skills, Special Education, Mainstreaming Education,Mental Retardation. |
en_US |
dc.title |
İlköğretim genel eğitim sınıfı ile özel eğitim sınıfında öğrenim gören kaynaştırma öğrencilerinin sosyal becerilerinin incelenmesi |
en_US |
dc.title.alternative |
The research of the social competences of the mainstreaming students who are educated in the general primary education class and in the subclasses |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |