Abstract:
 Bu çalışmanın amacı, ilköğretim sınıflarına devam  eden kaynaştırma öğrencilerinin, ilköğretim sınıflarına devam eden aynı zamanda  destek eğitim odasından destek eğitim alan kaynaştırma öğrencilerinin ve özel  eğitim sınıflarına devam eden kaynaştırma öğrencilerinin sosyal becerilerini  karşılaştırmak ve incelemektir. Araştırma zihinsel yetersizliğe sahip  kaynaştırma sürecindeki öğrencilerinin sosyal becerilerini karşılaştırmalı  olarak inceleyen betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2010-2011  eğitim-öğretim yılında İzmir ilinde 12 ilköğretim okuluna devam eden zihinsel  yetersizliğe sahip 190 kaynaştırma öğrencisi oluşturmaktadır. Bu çalışmada  veri toplamak amacıyla Gresham ve Elliot (1990) tarafından geliştirilen Sucuoğlu  ve Özokçu tarafından Türkçe uyarlama çalışmaları yapılmış olan Sosyal Beceri  Derecelendirme Sistemi-SBDS' nin (Social Skills Rating System) , anasınıfı ila  altıncı sınıf çocuklarını değerlendirmek için geliştirilen öğretmen formu  kullanılmıştır. Sosyal Beceri Derecelendirme Sistemi'nde 3 ayrı ölçek  bulunmaktadır. Bu ölçekler Sosyal Beceri Ölçeği (SBÖ/Social Skills), Problem  Davranış Alt Ölçeği (PDÖ/Problem Behaviors) ve Akademik Yeterlilik (AYÖ/Academic  Competence) ölçekleridir. Ayrıca öğretmenler ve kaynaştırma öğrencileri hakkında  bilgi toplaması amacıyla "Öğretmen ve Öğrenci Kişisel Bilgi Formu"  kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarında ilköğretim sınıflarına devam  kaynaştırma öğrencilerinin, ilköğretim sınıflarına devam eden aynı zamanda  destek eğitim odasından destek eğitim alan kaynaştırma öğrencilerinin ve  ilköğretim okulları bünyesinde açılan özel eğitim sınıflarına devam eden  öğrencilerinin sosyal beceri düzeyleri ve problem davranış düzeyleri arasında  herhangi bir farklılık bulunmamıştır. Akademik yetersizlik açısından  karşılaştırıldığında ise özel eğitim sınıfı öğrencilerinin akademik becerileri  düzeyleri diğer iki gruba göre daha yüksek bulunmuştur.   The aim of this study is to compare and research the  social skills of the mainstreaming students who are attending to primary school  classes, the mainstreaming students who are attending to primary school classes  and also getting support training in support training chamber, and the  mainstreaming students who are attending to special classes formed in primary  school body. The research is a descriptive study comparatively analyzing the  social skills of mentally defective students. In this research study group,  there are 190 mainstreaming students who have mental disability and are educated  at 12 primary schools in İzmir in 2010-2011 educational year. In this study  for evaluating kindergarten and 6th class students to collect data the developed  teacher form has been used developed by Gresham and Eliot in 1990 and adapted  into Sucuoğlu ve Özokçu Social Skills Rating System -SBDS. There are three  different scales in Social Skills Rating System These scales are: Social Skills  Scale, Problem Behaviour sub scale and Academic Competence scale Besides Teacher  and Student Personal Information Form has been used for getting information  about teachers and the mainstreaming students. In the results of the research  no differences has been found on levels of social skills and the levels of  problem behaviour of the mainstreaming students who are attending to primary  school classes, the mainstreaming students who are attending to primary school  classes and also getting support training in support training chamber, and the  mainstreaming students who are attending to subclasses formed in primary school.  According to the academic Competence the levels of academic skills of the  students of subclasses have been found higher than the other two groups.