DSpace Repository

Somut modellerle destekli dönüşümler geometrisi öğretiminin sekizinci sınıf öğrencilerinin geometriye yönelik tutumuna ve uzamsal düşünmelerine etkisinin araştırılması

Show simple item record

dc.contributor.author SARI, Damla
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:58:25Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:58:25Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7139 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, dönüşüm geometrisi konularının öğretiminde somut modellerle destekli öğretimin ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin uzamsal düşünmelerine ve geometriye yönelik tutumlarına etkisini ve öğrencilerin uzamsal yetenekleri ve geometriye yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi incelemektir.Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kabul edilmiştir. Araştırma, 2010-2011 öğretim yılında, İzmir İli, Seferihisar İlçesi'nde bulunan bir ilköğretim okulunda sekizinci sınıfa devam eden 56 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Uygulama yapılan ilköğretim okulunun sekizinci sınıfında farklı iki derslikte öğrenim gören öğrenciler deney ve kontrol gruplarını oluşturmuştur. Deney grubunda 28, kontrol grubunda 28 öğrenci bulunmaktadır.Araştırmada nicel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırmanın veri toplama araçlarını MGMP Uzamsal Yetenek Testi ve Geometri Tutum Ölçeği oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 15.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde Kolmogorov-Smirnov Homojenlik Testi, Bağımsız Değişkenler T-Test, Bağımlı Değişkenler T-Test ve Pearson Korelasyon Testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre somut modellerle destekli dönüşüm geometrisi öğretimi öğrencilerin uzamsal yeteneklerini ve geometriye yönelik tutumlarını geliştirmemiştir. Bununla birlikte somut modellerle öğretim yapılan geometri dersinde öğrencilerin uzamsal yetenekleri ve geometriye yönelik tutumları arasında bir ilişkiye rastlanmazken, geleneksel yöntemlerle öğretim yapılan geometri dersinde öğrencilerin uzamsal yetenekleri ile geometriye yönelik tutumları arasında anlamlı pozitif bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this research is to investigate the effect of concrete models assisted instruction on 8th grade students' spatial thinking and attitudes towards geometry on transformational geometry instruction, and the relation between students' spatial ability and attitudes towards geometry.The pretest-posttest control group experimental design was adopted by the research. This research was conducted with 56, 8th grade students from a school at Seferihisar in İzmir in the first term of 2010-2011 academic years. The students from two different classrooms at 8th grade in application school were experiment and control groups. There were 28 students in the experiment group and 28 students in the control group. In the research quantitative approach was adopted. The data were collected by Middle Grade Mathematics Project Spatial ability Test and Geometry attitudes Scale. Research data have been obtained throuph using SPSS 15.0. The data were analyzed using Kolmogorov-Smirnov Test, Independent Samples t-test, Paired t-test and Pearson Correlation Test. According to the research findings, concrete models assisted instruction method didn't raise the levels of spatial ability and students' attitudes towards geometry in transformational geometry instruction. In addition to this there wasn't a relation between students' spatial thinking and attitudes towards geometry in concrete models assisted instruction class but there was a positive relation between students' spatial thinking and attitudes towards geometry in traditional instruction class. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Geometri Öğretimi, Dönüşüm Geometrisi, Somut Modeller, Uzamsal Yetenek,Geometry Instruction, Transformational Geometry, Concrete Models, Spatial Ability en_US
dc.title Somut modellerle destekli dönüşümler geometrisi öğretiminin sekizinci sınıf öğrencilerinin geometriye yönelik tutumuna ve uzamsal düşünmelerine etkisinin araştırılması en_US
dc.title.alternative Researching the effect of the instruction of the transformational geometry assisted with the concrete models on the eighth grade students' attitudes towards geometry and spatial thinking en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account