DSpace Repository

Liselere giriş sınavlarında (1990-2009) cümleyle ilgili soruların öğretim programları ve ders kitaplarıyla uygunluğunun incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author DOĞAN, Gökçe
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:57:25Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:57:25Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7121 NULL
dc.description.abstract Tezimizin konusu "Liselere Giriş Sınavlarında (1990-2009) Cümleyle İlgili Soruların Öğretim Programları ve Ders Kitaplarıyla Uygunluğunun İncelenmesi"dir. Çalışmamızda 1990-2009 yılları arasında çıkmış sınav sorularının başta öğretim programları olmak üzere ders kitapları ve akademik yayınlarla uyumu ve bu kaynakların birbirleriyle ilişkisini inceledik. Tezimiz temel olarak giriş, araştırma ve sonuç olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde, belirtilen öğretim kademesinde dil eğitiminin önemine değindik, araştırmayı kısıtlayan etkenler, araştırmanın önemi, araştırmayla birlikte ortaya çıkan alt problemleri açıkladık. Tezin "araştırma" bölümünde "cümle" konusunu "sözcük öbekleri, cümlenin ögeleri ve cümle çeşitleri (yapısına göre cümleler, yüklemin yerine göre cümleler, yüklemin türüne göre cümleler, anlamına göre cümleler) olmak üzere üç ana başlıkta inceledik. Bu başlıklarda kaynakları akademik yayınlar-öğretim programları-ders kitapları-çıkmış sınav soruları sıralamasıyla, karşılaştırmalı olarak ele aldık. "Sonuç" bölümünde ise elde edilen verilerin yorumlanmasına yer verdik, karşılaştığımız olumsuzluklar için çözüm önerileri sunmaya çalıştık. The subject of our thesis is "Examination Of The Convenience Of Questions About Prase In The Entrance To High School (1990-2009) With The Teaching Programmes And Textbooks". In this review we researched the coherence of high school enterance exam questions between 1990-2009 with education programs and textbooks, academical reviews, andrelations of our references with each other. Our thesis can be basicly evaluated in three sections: introduction, research and conclusion.Introduction section includes our opinions about the importance of language education at the indicated level of education, the effects that restricted our review, and additional problems that occured during research. In the research section of the thesis we analysed "sentence" subject in three parts: phrases, components of sentence and sentence types ( these types are specified according to the structure of sentence, place of verb in sentence, type of verb of sentence and meaning of sentence). References of these sections are examined and compared to each other in order of academical reviews- education programs- textbooks- exam questions. In conclusion section, we commented on our results and tried to create solutions for the issues we dealed with.  en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Dil bilgisi öğretimi, öğretim programı, söz dizimi,yapılandırmacı yaklaşım,Grammar teaching, Phrase, Phrasals, Types of phrase en_US
dc.title Liselere giriş sınavlarında (1990-2009) cümleyle ilgili soruların öğretim programları ve ders kitaplarıyla uygunluğunun incelenmesi en_US
dc.title.alternative Examination of the convenience of questions about phrase in the entrance exams to high school (1990-2009) with the teaching programmes and textbooks en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account