DSpace Repository

Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenler için ulaçların (zarf- fiillerin) öğretimine yönelik materyal geliştirme

Show simple item record

dc.contributor.author KASAPOĞLU, Aylin
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:57:22Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:57:22Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7120 NULL
dc.description.abstract Türkçenin yabancılara öğretiminde üzerinde çalışılan konulardan biri de ulaçlardır. Ulaçlar hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin güçlük çektiği bir konu olarak görülmüştür. Çalışmamızın amacı, Türkçedeki –ArAk, -Ip, -IncA ve –AlI ulaç yapıları ile oluşturulan ulaç tümcemsilerinin yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilere öğretilmesine yönelik ders malzemesi oluşturmaktır. Çalışmamızın amacı doğrultusunda yabancılara Türkçe öğretimi üzerine hazırlanmış kitapların bir kısmı incelenerek ulaçların öğretimine yönelik eksiklikler saptanmış elde edilen verilerle saptanan eksikliklerin giderilmesine yönelik özgün malzemeler oluşturulmuştur. Çalışmamızda dil öğretimine yönelik işlevsel yöntem ve yaklaşımlardan iletişimsel yaklaşıma ve çalışmanın dayanağı olan göreve dayalı dil öğrenme modeline değinilmiştir. Bu çalışmada Türkçedeki ulaç tümcemsilerinin öğretimine yönelik oluşturulan görevler, iletişimsel bağlamda erek yapıya odaklanmış görevlerdir. Türkçedeki belirli ulaçların öğretimi için oluşturulan malzemeler hedef düzeydeki (orta ileri düzey) öğrencilerin görüşlerine sunulmuş ve bu görüşler doğrultusunda çalışma değerlendirilmiştir. Teaching Turkish as a foreign language has been a developing academic field during the last years. Teaching grammar has an important place in this academic field. Functional materials, which are used to teach grammar, have an undeniable contribution to facilitate the effectiveness of learning. One of the topics that has been worked on teaching Turkish to foreigners is gerunds. They are considered as difficult topics not only for students but also for teachers. The aim of this master study is developing class materials for teaching clauses that are generated via Turkish gerund suffixes –ArAk, -Ip, -IncA and –AlI to foreigners. The academic literature for teaching Turkish to foreigners was investigated according to the aim of study and gaps for teaching gerunds were detected in the literature. The unique materials were developed to close these gaps. Functional methods, communicative approach and task-based language learning were introduced in the study. The tasks that were conceived for teaching gerund clause in Turkish were focused in targeted structure as communicative approach. The materials that were developed to facilitate teaching process of certain Turkish gerunds are targeting upper intermediate level students. The developed materials were presented to a few foreigner Turkish students and the materials were evaluated based on their feedbacks. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Zarf-Fiil, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Materyal Geliştirme,Gerund, Teaching Turkish as a Foreign Language, Material Development en_US
dc.title Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenler için ulaçların (zarf- fiillerin) öğretimine yönelik materyal geliştirme en_US
dc.title.alternative Selecting and developing teaching/learning materials–how to teach foreigners the gerunds en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account