DSpace Repository

Liselere giriş sınavlarında (1990-2009) ses bilgisi ve biçim bilgisi sorularının öğretim programları, ders kitaplarıyla uygunluğunun incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author ORYAŞIN, Utku
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:57:12Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:57:12Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7117 NULL
dc.description.abstract Bu çalışma, 1990-2009 yılları arasında uygulamada olan Türkçe öğretim programları ve 6, 7, 8. sınıf Türkçe ders kitapları ile bu yıllar arasında yapılan Liselere Giriş Sınavları'ndaki ses bilgisi ve biçim bilgisi sorularının uygunluğunu saptamak amacıyla yapılmıştır. Tez, beş ayrı bölümden oluşmaktadır: I. bölümde (Giriş), Liselere Giriş Sınav sistemi hakkında bilgiler ayrıca ana dili eğitiminin önemi, nitelikleri, amaçları ve sorunları ile araştırmanın amacı, önemi ve sınırlılıkları üzerinde durulmuştur. II. bölümde, tez konusu ile ilgili yayınlar araştırılmıştır. III. bölümde, araştırmanın yöntemi üzerinde durulmuştur. IV. bölümde, Liselere Giriş Sınavları'ndaki (1990-2009) ses bilgisi ve biçim bilgisi sorularının konu alanlarına göre ilköğretim ikinci kademe 1981 ve 2005 tarihli Türkçe Öğretim Programları, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitapları ile karşılaştırılması yapılmıştır. V. bölümde (Sonuç), genel bir değerlendirme yapılmıştır ve eksikliklerin çözümü için önerilerde bulunulmuştur. Çalışmamız sonunda ulaştığımız verilere göre Türkçe öğretim programları ile sorular arasında kapsam geçerliliği bakımından uyumsuzluklar görülmüştür. Ayrıca Türkçe ders kitaplarındaki konuların büyük bölümünün sınav sorularına uygun hazırlandığı ancak kimi konularda yetersizlikler olduğu gözlemlenmiştir. This study has been made with the aim of determining the appropriateness of Turkish instruction schedules which are in practice between 1990 and 2009 and Turkish textbooks for 6th, 7th, 8th class with phonetics and morphology questions in highschool entrance exams made between these years. The thesis consists of five chapters: In the first chapter (Introduction), in addition to the importance of education of mother tongue, its attributes and matters, research's aim, importance and limitations, it has been dwelt on general knowledge about the system of Entrance Exams to High Schools. In the second chapter, it has been searched about publications of thesis subject. In the third chapter, it has been intensified the method of the research. In the fourth chapter, comparison of the Entrance Exams to High Schools (1990-2009) phonetics and morphology questions according to their topic areas with the 1981 and 2005 Turkish Course Programs, Turkish textbooks for 6th, 7th, 8th class has been made. In the fifth chapter (Result), it has been done a general evaulation of this work and there have been advises for solution of problems. According to the data reached as a result of our study, it has been seen that there are inconsistencies in terms of content validity between Turkish instruction schedules and questions. Moreover, it has been observed that the large part of the subjects in Turkish textbooks is prepared in accordance with exam questions yet there are inadequacies in some subjects. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Biçim bilgisi, dil bilgisi öğretimi, liselere giriş sınavları, ses bilgisi, Türkçe öğretim programları,Morphology, grammar teaching, high school entrance exams, phonetics, Turkish instruction schedules. en_US
dc.title Liselere giriş sınavlarında (1990-2009) ses bilgisi ve biçim bilgisi sorularının öğretim programları, ders kitaplarıyla uygunluğunun incelenmesi en_US
dc.title.alternative Examination of the convenience of questions about phonetics and morphology in the entrance exams to high school (1990-2009) with the teaching programmes and textbooks en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account