Abstract:
Bu araştırmada, Ege ve Akdeniz Bölgeleri'nde bulunan GüzelSanatlar ve Spor Liseleri'nde öğrenim gören flüt öğrencilerinin ve bukurumlarda görev yapmakta olan flüt öğretmenlerinin görüşlerialınarak flüt eğitiminin genel durumu betimlenmiş, elde edilensonuçlar doğrultusunda flüt eğitiminin geliştirilmesine yönelik görüşve öneriler o rtaya k onulmuştur.Araştırmada veriler, anket ve kaynak tarama yoluyla elde edilerekişlenmiş, betimsel istatistik yöntemler kullanılarak yorumlanmıştır.Araştırmada, öğrencilerin ve öğretmenlerin taşıdıkları belliözellikler, öğretmen ve öğrencilerin flüt eğitimine, flüt eğitimindekullanılan metotlara, flüt eğitiminde karşılaşılan güçlüklere ilişkingörüşleri ve flüt eğitiminin geliştirilmesine yönelik önerileri ortayakonmuştur. In this research, general situation of flute education is describedbased on opinions of students, who study flute, and flute teachers ofArt and Sports School which are located in Aegean and MediterraneanRegions. As a result of these obtained results, concepts andsuggestions are displayed in order to enhance flute education.The data of this research is collected through surveys and sourceskimming; and processed with statistical methodology.This research states certain characteristics of both students andteachers; and their opinions about flute education, methods that areused in flute education, and inconvenience of flute education.Moreover, propositions of these students and teachers for improvingflute education are displayed.