DSpace Repository

Üniversite öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojileri becerilerinin ve e-öğrenmeye yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author HAZNEDAR, Özge
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:56:52Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:56:52Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7111 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojileri becerilerinin ve e-öğrenmeye yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, genel tarama modellerinden tekil ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Dokuz Eylül Üniversitesi'nin farklı fakültelerinde örgün öğrenim görmekte olan 2949 öğrenci oluşturmaktadır. Bu fakülteler; Buca Eğitim Fakültesi, Denizcilik Fakültesi, Fen Fakültesi, Edebiyat Fakültesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Hukuk Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Fakültesi, Mühendislik Fakültesi, Tıp Fakültesi ve Hemşirelik Fakültesi'dir. Öğrenciler belirlenirken, Dokuz Eylül Üniversitesi'nin her fakültesinin seçilen bölümlerinden her kademedeki bir sınıfın öğrencilerine ulaşılmak hedeflenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak kullanılan anket formunun birinci bölümünde, öğrencilerin kişisel bilgilerini ve bilgi ve iletişim teknolojileri kullanma durumlarını betimsel olarak ortaya çıkartacak demografik bilgiler, ikinci bölümünde bilgi ve iletişim teknolojileri beceri ölçeği ve üçüncü bölümde e-öğrenmeye yönelik tutum ölçeği bulunmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler, bir veri analiz programı aracılığıyla frekans, yüzde dağılım, aritmetik ortalama, mod, medyan gibi betimsel istatistikler yanında parametrik olmayan testlerden Mann-Whitney U ve Kruskall-Wallis testleri, parametrik testlerden t-testi ve tek yönlü varyans analizi ve sınıflandırma ve karar ağacı tekniklerinden CHAID analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, üniversite öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojileri becerileri ile cinsiyet, sınıf düzeyi, yabancı dil düzeyi, bilgisayar kullanma deneyimi ve internet kullanma sıklığı arasında anlamlı bir farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Üniversite öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumları ile cinsiyet, sınıf düzeyi, yabancı dil düzeyi, internet kullanma sıklığı, öğrenme yöntemi, çalışma şekli, öğrenme şekli ve motivasyon türü arasında anlamlı bir farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, bilgi ve iletişim teknolojileri becerisini yordayan birinci düzey değişkenin bilgisayar kullanma deneyimi (1 yıldan az, 1-3 yıl, 4-5 yıl, 6-7 yıl, 7 yıldan fazla) olduğu ve e-öğrenmeye yönelik tutumu yordayan birinci düzey değişkenin öğrenme yöntemi (yüz-yüze öğrenme, harmanlanmış öğrenme, e-öğrenme) olduğu sonucuna ulaşılmıştır. This study aims to determine undergraduate students' information and communication technology skills and attitudes to e-learning and investigate these in terms of different variables. Singular and relational survey model used in this study. The sample composed of 2949 undergraduate students in various faculties of Dokuz Eylul University in 2012-Spring term. These faculties are Buca Faculty of Education, Faculty of Maritime, Faculty of Arts and Sciences, Faculty of Fine Arts, Faculty of Law, Faculty of Economics and Administrative Sciences, Faculty of Business Administrative, Faculty of Architecture, Faculty of Engineering, Faculty of Medicine and Faculty of Nursing. Students from one class of each level of selected department of each faculty of Dokuz Eylul University aimed to be reached. The data were collected through a paper based survey composed of three parts. In the first part of the survey there are fifteen items about personal information and demographic information about students' usage of information and communication technology. In the second part there is a scale about information and communication technology skills and in the third part there is a scale about attitude to e-learning. The data were analyzed by a data analysis program by means of percent, frequency, mean, mode, median, Mann-Whitney U, Kruskall-Wallis, t-test, One Way ANOVA and CHAID analysis. The results showed that there were significant differences in the undergraduate students' information and communication technology skills with respect to gender, class level, foreign language level, experience in the use of computers and internet use frequency. There were significant differences in the undergraduate students' attitudes to e-learning with respect to gender, class level, foreign language level, internet use frequency, learning method, working style, learning style and motivation style. Also, according to the search results, the first level variable of information and communication technology skills is experience of using computer (less than a year, 1 to 3 years, 4 to 5 years, 6 to 7 years, more than 7 years ) and the first level variable of attitude to e-learning is learning method (face-to-face learning, blended learning, e-learning). en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Bilgi ve iletişim teknolojileri, e-öğrenme, beceri, tutum, üniversite öğrencileri.Information and communication technologies, e-learning, skill, attitude, undergraduate students en_US
dc.title Üniversite öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojileri becerilerinin ve e-öğrenmeye yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi en_US
dc.title.alternative The investigation of undergraduate students' information and communication technology skills and attitudes to e-learning in terms of different variables en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account