DSpace Repository

The effects of implicit, explicit, and blended types of vocabulary instruction on the fourth graders

Show simple item record

dc.contributor.author AKEL OĞUZ, Meryem Özge
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:56:45Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:56:45Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7109 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı Türkiye'deki devlet okullarında uygulanan İngilizce öğretim programındaki en genç dil öğrencileri olan ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinde Dolaylı, Doğrudan, ya da Karma bir İngilizce kelime öğretim yönteminin etkililiğini, kalıcılık derecesini ve öğrencilerin başarı durumunda cinsiyet farklılığını ortaya çıkarmaktır. Bu yarı-deneysel çalışma 2011-2012 eğitim-öğretim yılında bir devlet okulunda, Çamlıkule İlköğretim Okulunda, sürdürülmüştür. Dolaylı, Doğrudan ve Karma Kelime Öğretimi uygulanmak üzere üç dördüncü sınıf (40 kişi) atanmıştır. Her gruba deneyden önce bir ön-test uygulanmıştır. Hedef kelimeler; dolaylı, doğrudan ve karma şekilde ve daha önce hazırlanan ders planları doğrultusunda öğretilmiştir. Uygulamadan sonra her gruba bir son-test ve altı hafta sonra da kalıcılığı ölçmek için bir geciktirilmiş son-test uygulanmıştır. Bu metotla en etkili kelime öğretiminin İngilizce Öğretim Programındaki gibi Dolaylı mı, birçok araştırmacının öne sürdüğü ve çalışma öncesi tahmin edildiği gibi Doğrudan mı ya da birçok uygulamada öne çıktığı gibi Karma mı olup olmadığı ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Sonuçlar doğrudan öğretim alan öğrencilerin son-test ve geciktirilmiş kalıcılık testinde diğer iki deney grubundan istatistiksel olarak daha başarılı olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bulgulara dayanarak yabancı dil programlarının özellikle küçük yaştaki öğrenciler için Doğrudan Kelime Öğretimini içermesi gerektiği sonucuna varılabilmektedir. The aim of research was to discover the effectiveness of Implicit, Explicit and Blended types of vocabulary instruction on the fourth graders who are the youngest learners in the present English Language Curriculum for Primary Education in Turkey, retention level, and gender difference in success levels of students. This quasi-experimental study was applied in 2011-2012 academic year in a state school, Çamlıkule Primary School. Three fourth grades (N=40) participated. Each group took a pre-test before the experiment. The target words were taught with three different types- implicitly, explicitly, in a blended way- in line with pre-made lesson plans. After the treatment a post-test and (after the following six weeks) a delayed post-test were applied to each group in order to measure the retention of the words. With this method whether the most effective vocabulary instruction type was the implicit instruction as suggested in the present language learning program, whether it was the explicit instruction as many researchers claim, or whether it was the blended instruction as it came forward in most of implementations was tried to be discovered. The results revealed that the students who received explicit treatment statistically outperformed the other two treatment groups in post-test and in delayed post-test and there was not any difference in their academic performance in terms of gender. Based on the findings of the study it can be concluded that foreign language learning programs should include explicit vocabulary instruction especially for young learners.  en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Implicit vocabulary instruction, explicit vocabulary instruction, blended vocabulary instruction, retention.Dolaylı kelime öğretimi, doğrudan kelime öğretimi, karma kelime öğretimi, kalıcılık. en_US
dc.title The effects of implicit, explicit, and blended types of vocabulary instruction on the fourth graders en_US
dc.title.alternative Dolaylı, doğrudan ve karma öğretim yöntemleriyle kelime öğretiminin dördüncü sınıf öğrencileri üzerindeki etkileri en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account