DSpace Repository

İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar ortamında yapılan ölçme ve değerlendirme uygulamasına yönelik tutumlarının incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Uzunkavak , Çiçek
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:56:42Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:56:42Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7108 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmada, "İlköğretim Öğrencilerinin Bilgisayar Ortamında Yapılan Ölçme ve Değerlendirme Uygulamasına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi" amacıyla geliştirilen ölçeğin Türk toplumu için geçerli ve güvenilir bir araç olup olmadığı ve ilköğretim öğrencilerinin bilgisayar tabanlı ölçme ve değerlendirme uygulamalarına dönük tutumları çeşitli değişkenler açısından karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Araştırma Ocak 2011-Haziran 2012 tarihleri arasında MEB' e bağlı okullarda yapılmıştır. Çalışmanın evrenini, Türkiye'de CİTO ÖİS kullanan tüm okullarda (48 özel, 13 devlet okulu) öğrenim görmekte olan öğrenciler oluşturmuştur. Araştırmada ilk olarak, yani ölçek geçerlik ve güvenirliği için Türkiye' de CİTO ÖİS bilgisayarlı değerlendirme sistemini kullanan 2 özel okul alınmış ve bu okullar basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Bu okullardan yazılı izin alınmıştır. Belirlenen okulun 3., 4. ve 5. sınıflarındaki öğrencilerinden çalışmanın yapıldığı gün okulda bulunan ve çalışmaya katılmayı kabul eden toplam 440 öğrenci örneklem kapsamına alınmıştır. İkinci bölüm için 3 özel ve 3 devlet okulundan 784 öğrenci uygulamaya alınmıştır. Yapılan geçerlik ve güvenirlik analizleri sonucunda "İlköğretim Öğrencilerinin Bilgisayar Ortamında Yapılan Ölçme ve Değerlendirme Uygulamasına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi" ölçeğinin Türk toplumunda kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu belirlenmiştir. (Cronbach's Alpha; 0,97). Güvenilir bulunan bu ölçek 784 öğrenciye uygulanarak öğrencilerin bu ölçeğe karşı tutumları belirlenmiştir. Elde edilen veriler; okul türü, cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda okul türü açısından öğrencilerin tutumları arasında anlamlı farklar bulunmuş, cinsiyet, sınıf düzeyleri ve computer based assessment'a başlama sürelerine göre farklar anlamlı bulunmamıştır. In this research, it is searched that if the scale which is developed with the aim of " Examining Primary school students' attitudes towards measurement and evaluation which is done in computer environment" is valid and reliable for Turkish society. Primary school students' attitudes towards computer based measurement and evaluation in terms of various parameters are also examined in this research. The research was done in ministry of national education schools between January and June 2012. This study consists of the students who receive education at schools -48 private, 13 state schools- using CITO OIS in Turkey. In the first part of the research, two private schools which use CITO OIS computer based evaluation system were dealt and one of these schools was chosen by simple random sample. Written permission was taken from that school. Totally 440 students who were from 3rd,4th and 5th grades were included into this study. For the second part, 784 students from 3 state 3 private schools were used. As a result of the validity and reliability analysis, it is identified that "Examining Primary school students' attitudes towards measurement and evaluation which is done in computer environment" scale is valid and reliable for turkish society. This study which is considered to be realiable was applied to 784 students and it also shows the attidues of the students about this scale. The datas were examined in terms of the type of schools, gender and level of the class. (Cronbach's Alpha; 0,97). At the end of the research, differences were not considered to be significant in the way of gender, levels of the classes and the start time of computer based assessment. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject bilgisayarlı değerlendirme,cito,tutum,computer evaluation,cito,attitude en_US
dc.title İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar ortamında yapılan ölçme ve değerlendirme uygulamasına yönelik tutumlarının incelenmesi en_US
dc.title.alternative Elementary school students' attitudes towards the implementation of computer-aided analysis of the measurementand evaluation en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account