DSpace Repository

Fen ve teknoloji öğretmenlerinin profesyonel öğretmenliğe ilişkin algıları

Show simple item record

dc.contributor.author UZUN, Salih
dc.contributor.author PALİÇ, Günay
dc.contributor.author AKDENİZ, Ali Rıza
dc.date.accessioned 2015-06-10T13:55:12Z NULL
dc.date.available 2015-06-10T13:55:12Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/70 NULL
dc.description.abstract Eğitim alanında yapılan reformların başarıya ulaşmalarında öğretmenlerin mesleklerinde profesyonel bir gelişim göstermesi kritik bir önem arz etmektedir. Bu çalışmada Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin profesyonel öğretmen kavramına ilişkin algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini, Rize ilinde görev yapan 10 Fen ve Teknoloji öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış mülakat tekniği kullanılarak elde edilmiş ve analizinde betimsel analiz yönteminden faydalanılmıştır. Çalışmaya katılan Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin çoğunun kendilerini profesyonel bir öğretmen olarak algılamadıkları ve profesyonelliğin zamanla oluşabileceği şeklinde bir düşünceyi benimsedikleri belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin önemli bir kısmı da hizmet içi eğitim fırsatlarının yetersiz olmasını profesyonel öğretmen olma yolunda bir dezavantaj olarak görmektedirler. Elde edilen bulgular, yenilenen Fen ve Teknoloji öğretim programının belirlediği teknolojinin kullanımı boyutundaki hedefler ile öğretmenlerin profesyonel olma ile ilgili algı ve uygulamalarının beklenildiği şekilde örtüşmediğini ortaya koymaktadır. Bu çalışma kapsamında, öğretmen yetiştirme programlarının ve hizmet içi eğitim kurslarının öğretmenlerin önerileri ve ihtiyaçları dikkate alınarak yeniden düzenlenmesi önerilmektedir.</p> The professional development of teachers is a key factor in ensuring that educational reforms are effective. The aim of this study was to understand science and technology teachers' perceptions of professional teachers. The sample of the study was 10 science and technology teachers who work in Rize. Data were collected through semi-structured interview technique and analyzed via descriptive analysis method. It was determined that most of science and technology teachers don't think of themselves as professional teachers and believes the idea of that professionalism occurs in the course of time. Most of science and technology teachers mentioned the lack of in-service training opportunities become a disadvantage on the path towards being a professional teacher. The findings also showed that the goals of using technology in the renewed science and technology education curriculum and teachers' perceptions and practices don't match up with each other as expected. In this study, the teacher training programmes and in-service training courses recommended to be reorganized to take in consideration the needs and suggestions of teachers.</p> en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi en_US
dc.subject profesyonel öğretmen, fen ve teknoloji öğretmenleri, öğretmenlerin algıları.professional teacher, science and technology teachers, teachers' perceptions.</p> en_US
dc.title Fen ve teknoloji öğretmenlerinin profesyonel öğretmenliğe ilişkin algıları en_US
dc.title.alternative SCIENCE AND TECHNOLOGY TEACHERS' PERCEPTIONS OF PROFESSIONAL TEACHER en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account