DSpace Repository

Düşünce baloncukları tekniğinin kullanıldığı "yanlış inanç öğretim paketi" nin asperger sendromu ve yüksek işlevli otizm tanısı almış çocukların "yanlış inanç" düzeylerine etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author TEKİN, Deniz
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:56:09Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:56:09Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7098 NULL
dc.description.abstract Bu çalışma ile düşünce baloncukları tekniğinin kullanıldığı ?yanlış inanç öğretim paketi? nin Asperger Sendromu ve yüksek işlevli otizm tanısı almış çocukların ?yanlış inanç? düzeyleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırma modeli olarak tek grup ön test- son test deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmaya yedi katılımcı katılmıştır. Bunun yanında sosyal geçerlilik verilerini toplamak amacı ile her bir katılımcının ebeveynlerinden biri araştırmaya dahil edilmiştir._x000B_Çalışmanın amacı düşünce baloncukları tekniğinin kullanıldığı ?yanlış inanç öğretim paketi? nin Asperger Sendromu ve yüksek işlevli otizm tanısı almış çocukların ?yanlış inanç? düzeyleri üzerindeki etkisini incelemektir. Bu nedenle çalışmanın bağımlı değişkenini ?yanlış inanç öğretim paketi? ve bağımsız değişkenini de ?yanlış inanç? düzeyleri oluşturmaktadır. Bunun yanında cinsiyetin yanlış inanç düzeyleri üzerindeki etkisi, kronolojik yaşın ve sözel gelişim yaşının yanlış inanç düzeyleri üzerindeki etkisi araştırmanın denenceleri olarak incelenmiştir._x000B_Araştırmada ?yanlış inanç öğretim paketi? uygulanmıştır. Araştırma materyalleri araştırmacı tarafından hazırlanmıştır. Ön test ve son testler, Karton Sally-Anne testi, Sally-Anne Testi, Ayıcıklar Testi ve Smarties (Bonibon) Testi olmak üzere dört I. Düzey yanlış inanç testinden oluşmaktadır. Bunların yanında deneklerin özelliklerini belirlemek ve eğitim uyarlamalarını yapabilmek için PEP-R (Psycho-Educational Scale-Revised) Testi ve araştırmacı tarafından hazırlanan diğer formlar kullanılmıştır. Araştırma bulgularını test etmek amacı ile Wilcoxon Testi, Mann Whitney-U Testi ve Kruskal Wallis H Testinden faydalanılmıştır._x000B_Yapılan değerlendirmeler sonucunda katılımcıların yanlış inancı anlama düzeylerinde uygulama öncesi ve sonrası test sonuçlarında yapılan karşılaştırma ile sonuçlar arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Farkın son test puanı lehinde olduğu gözlenmiştir. Bu sonuçlara göre uygulamanın, katılımcıların yanlış inanç düzeyini geliştirmede olumlu bir etkisi olduğu ortaya konmuştur. Araştırmanın diğer denencelerine ait bulgularda ise anlamlı sonuç bulunamamıştır. Within this research the effect of ?false belief training program? with using Thought Baloons on children with Asperger Syndrome or high funtioning autism has been examined. As research design, one sample pretest-posttest, experimental design has been used. Seven participants had been participated in this study. Moreover, one of the parents of these children had been participated in order to gather social validty data._x000B_The purpose of this study is to examine effectiveness of ?false belief training program? with using Thought Baloons on children with Asperger Syndrome or high funtioning autism. Therefore independent variable of this study is ?false belief training programme? and dependent variable of the study is the level of false belief. Additionally, effects of gender, chronological age and verbal age on false belief levels were examined as other hypothesis._x000B_In this research ?False belief training program? has been applied. Materials has been prepared by researcher. As pretests and posttests, first order false belief tests, ?Cartoon Sally-Anne Test?, ?Sally- Anne Test?, ?Bears Test?, and ?Smarties (Bonibon) Test? was used. Additionally, in order to assess characteristics of participants and adaptation of training, PEP-R (Psycho-Educational Scale-Revised) and forms which were prepared by researcher used. In order to analyze findings, Wilcoxon Test, Mann Whitney-U Test and Kruskal Wallis H Test were used._x000B_According to findings there is a significant difference between pretest and posttest results in a comparison of the results. Significance is on behalf of post tests. According to findings, it can be said that ?false belief training programme? has a positive effect on developing false belief levels of participants. Conversely the findings related to sub-problems were not significant. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject yanlış inanç, otizm, düşünce baloncukları, zihin okuma, zihin kuramı ,false belief, autism, thougth baloons, mind reading, theory of mind (TOM) en_US
dc.title Düşünce baloncukları tekniğinin kullanıldığı "yanlış inanç öğretim paketi" nin asperger sendromu ve yüksek işlevli otizm tanısı almış çocukların "yanlış inanç" düzeylerine etkisi en_US
dc.title.alternative EFFECT OF "FALSE BELIEF TRAINING PROGRAM" WITH USING THOUGTH BALOON TECHNIQUE ON CHILDREN WITH ASPERGER SYNDROME AND HIGH FUNTIONING AUTISM en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account