DSpace Repository

Öklid geometrisi öğretiminde dinamik geometri yazılımları kullanımının 11. sınıf öğrencilerinin geometriye yönelik tutumlarına ve akademik başarılarına etkileri

Show simple item record

dc.contributor.author BARUTCU AKYAR, Kadriye
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:56:06Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:56:06Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7097 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı; Öklid geometrisi öğretiminde dinamik geometri yazılımları kullanımının 11. sınıf öğrencilerinin geometriye yönelik tutumlarını ve akademik başarılarını nasıl etkilediğinin ortaya konmasıdır._x000B_Araştırma yarı deneysel bir çalışmadır ve son test kontrol gruplu modele dayanmaktadır. Araştırmanın örneklemi, 2009-2010 öğretim yılında bir devlet okulundaki 11. sınıfta okuyan 61 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma konusu deney grubunda 31 öğrenci ile Geometer?s Sketchpad Programı kullanılarak, kontrol_x000B_grubunda 30 öğrenci ile geleneksel yöntem kullanılarak işlenmiştir. Uygulama 5 hafta boyunca haftada iki saat olarak sürmüştür. Özel Dörtgenler konusu örnek olarak seçilmiştir. Araştırmada hem nicel hem de nitel veriler toplanmıştır. Veriler ?Açılar ve Üçgenler Başarı Testi? , ?Geometriye Yönelik Tutum Ölçeği?, ?Özel Dörtgenler ve Özellikleri Başarı Testi? ve görüşme formları ile elde edilmiştir. Nicel veriler, TAP (Test Analysis Program) ve SPSS 15.0 istatistik paket programı kullanılarak; nitel veriler ise, araştırmacı tarafından_x000B_okunarak ve belli temalar altında toplanarak çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerden, Geometer?s Sketchpad Programının kullanımının; deney ve kontrol grubu öğrencileri arasında Özel Dörtgenler konusu için akademik başarıları arasında anlamlı bir fark yaratmadığı elde edilmiştir._x000B_Geometer?s Sketchpad Programı kullanımı ile ders işlenişleri sonunda, gruplardaki öğrencilerin geometriye yönelik tutum düzeyleri arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Deney grubundaki öğrencilerin geometriye yönelik tutum düzeyleri ile cinsiyetleri arasında istatistiksel_x000B_olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçların geometri öğretiminde Geometer?s Sketchpad Programının kullanımı üzerine yapılacak çalışmalara katkı sağlayacağı_x000B_düşünülmektedir. This research is intended to determine how to utilize the Dynamic Geometry Software in geometry teaching affects 11th grade students, their academic standings and their attitude towards geometry._x000B_The research is a semi-experimental study and based on the post-test control group model. The sample of the research consists of 61 students studying in the 11th grade of a public school during 2009 ? 2010 academic year. The research was carried out with the participation of 31 students in the test group using the Geometer?s Sketchpad Program while the remaining 30 students in the control group used_x000B_traditional teaching method. This was implemented for five weeks. The topic Quadrilaterals was selected_x000B_as a sample for the sub learning area. Both qualitative and quantitative data were gathered during the research. The data was acquired by means of ?Angles and Triangle Achievement Test?, ?Attitude Measure as regards Geometry?, ?Quadrilaterals Achievement Test? and interview forms. The qualitative data was_x000B_analyzed having utilized TAP(Test Analysis Program) ve SPSS 15.0 statistical packaged software whereas the quantitative data was analyzed having read by the researcher and gathered under specific themes._x000B_It was understood from the research that the usage of Geometer?s Sketchpad did not make a significant difference between the academic achievements of the test and control group students in terms of quadrilaterals. It was understood that there was a significant difference in favor of the test group between the students in terms of the attitude levels of the students of both groups towards geometry at the end of the lessons taught by using the Geometer?s Sketchpad Program. There was not a significant difference between sexes in the attitude levels towards to geometry of students in experiment group._x000B_It is considered that the results gathered from the research shall contribute in the studies to be carried out on the use of Dynamic Geometry Software in geometry learning. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Öklid geometrisi öğretiminde dinamik geometri yazılımları kullanımının 11. sınıf öğrencilerinin geometriye yönelik tutumlarına ve akademik başarılarına etkileri en_US
dc.title.alternative The effect of utilizing the dynamic geometry software in geometry teaching on 11th grade students, their academic achievement and their attitude towards geometry en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account