DSpace Repository

Ergenlerde internet bağımlılığını yordayan psiko-sosyal değişkenlerin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author ESEN, Erol
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:55:49Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:55:49Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7092 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmada ergenlerde internet bağımlılığını yordayan psiko-sosyal değişkenlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada internet bağımlılığını yordayan psiko-sosyal değişkenler olarak yalnızlık, algılanan sosyal destek, yaşam doyumu, karşı cinsle romantik ilişki durumu, cinsiyet, algılanan akademik başarı ve sosyo-ekonomik düzey değişkenleri seçilmiştir. Bu araştırma betimsel yöntemli ilişkisel tarama modelli bir yordama çalışması niteliğindedir._x000B_Araştırmaya 2009-2010 eğitim öğretim yılından İzmir ili Çeşme ilçesinde bulunan ortaöğretim kurumlarında 9. ,10. ,11. ve 12.sınıflarda öğrenim gören 333' ü kız, 367' si erkek 700 öğrenci katılmıştır._x000B_Bu araştırmada ergenlerde internet bağımlılığını değerlendirmek için ?İnternet Bağımlılık Ölçeği?; yalnızlık düzeylerini belirlemek için ?UCLA Yalnızlık Ölçeği?, algılanan sosyal desteği ölçmek için ?Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği?, yaşam doyumunu ölçmek için ?Yaşam Doyumu Ölçeği? kullanılmıştır. Ergenlerin demografik özelliklerine ve internet kullanımına ilişkin verilerin elde edilmesinde ?Kişisel Bilgi Formu? kullanılmıştır._x000B_ Verilerin analizinde SPSS 15.0 paket programından yararlanılarak frekans dağılımları, Pearson Korelasyon Katsayısı Tekniği, t-testi, Tek Yönlü Varyans Analizi Tekniği ve Hiyerarşik Regresyon Analizi Tekniği kullanılmıştır._x000B_ Bu araştırmanın sonucunda cinsiyet, algılanan akademik başarı, yalnızlık ve aileden algılanan sosyal destek değişkenlerinin ergenlerde internet bağımlılığını yordadığı görülmüştür. The purpose of the study was to determine some psychosocial variables that to predict internet addiction among adolescents. These psychosocial variables were loneliness, perceived social support, life satisfaction, romantic relationship status, gender, perceived academic success and socio-economic status. This study is a descriptive regressional study._x000B_ 700 high school students (9th, 10th, 11th and 12th grades) were enrolled in this study. They were chosen from high schools in Çeşme, Izmir at the education year of 2009-2010. 333 of sample were female, 367 of them were male._x000B_ ?Internet Addiction Scale? was used to assess internet addiction at adolescence. ?UCLA Loneliness Scale?, ?Multidimensional Perceived Social Support Scale? and ?Life Satisfaction Scale? were used for assessing psychosocial variables. ?Personal Information Form? was given to adolescents in order to have their demographic infomation and data about their internet use habits._x000B_ SPSS 15.0 was used for all statistical analysis. Frequency distribution, Pearson Correlation Coefficient, t-test, one-way ANOVA and Hierarchical Regression Analysis were used for statistical analysis._x000B_ Gender, perceived academic success, loneliness and perceived social support from family were found to have predictive value on internet addiction among adolescents. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject nternet bağımlılığı, ergenler, yaşam doyumu, yalnızlık, algılanan sosyal destek,Internet addiction, adolescents, life satisfaction, loneliness, perceived social support en_US
dc.title Ergenlerde internet bağımlılığını yordayan psiko-sosyal değişkenlerin incelenmesi en_US
dc.title.alternative Examining psycho-social variables that predict internet addiction among adolescents en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account