DSpace Repository

Üç boyutlu dinamik geometri yazılımı kullanımının 12. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları ve geometri dersine yönelik tutumlarına etkileri

Show simple item record

dc.contributor.author ERYİĞİT, Pınar
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:55:42Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:55:42Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7090 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, geometri öğretiminde üç boyutlu dinamik geometri yazılımı kullanımının; 12. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarını ve geometri dersine karşı tutumlarını nasıl etkilediğini belirlemektir.Araştırma yarı deneysel bir çalışmadır ve son test kontrol gruplu modele dayanmaktadır. Araştırmanın örneklemi, 2009-2010 öğretim yılında bir devlet okulundaki 12. sınıfta okuyan 71 öğrenciden oluşmaktadır. Deney grubunda 36 öğrenci ile Dinamik Geometri Yazılımlarından biri olan Cabri 3D kullanılarak, kontrol grubunda 35 öğrenci ile geleneksel yöntemlerle işlenmiştir. Uygulama 5 hafta sürmüştür. Çalışmada Prizmalar konusu örnek olarak seçilmiştir.Araştırmada nicel veriler toplanmıştır. Veriler ?Uzay Geometri Başarı Testi? , ?Geometriye Yönelik Tutum Ölçeği?, ?Prizmalar Başarı Testi? ile elde edilmiştir. Nicel veriler, SPSS 15.0 istatistik paket programı kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerden, Cabri 3D kullanımının; deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Cabri3D kullanımı ile ders işlenişleri sonunda, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin geometriye yönelik tutum düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark yaratmadığı elde edilmiştir.Araştırmadan elde edilen sonuçların geometri öğretiminde Cabri 3D kullanımı üzerine yapılacak çalışmalara katkı sağlayacağı düşünülmektedir. This research is intended to determine how utilizing the three dimensional dynamic geometry software effects on 12th grade students, their academic achievement, Their attitude Towards Goemtry.The research is a semi-experimental study and based on the post-test control group model. The sample of the research consist of 71 students who study at 12th grade in a public school during 2009-2010 academic year. In the experimental group 36 students had the lessons by using Cabri 3D which is one of the dynamic geometry softwares (DGS) while in the control group 35 students had the lessons by presentation method. This was implemented for five weeks. The prism subject of the solid objects sun-learning field is selected as samples.Quantitive data was gathered during the research. The data was acquired by the means of ? space geometry achievement test ?, ? attitude towards geoemtry scale ? and ? prism achievement test ?. quantative data is analyzed by utilizing SPSS 15.0 statistical packaged software. Utilizing Cabri 3D, one of the data obtained in research, is defined as a statistically significant difference in favour of the experimental group. At the end of the processing lessons with utilizing of Cabri 3D, it has been seen that tehere isn?t any sataistically significant difference at the experimental and control group students? level of attitude towards geometry.It is considered that the results gathered from the research shall contribute in the studies to be carried out on the use of Cabri 3D in geometry learning en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Cabri 3D, akademik başarı, tutum, Cabri 3D, academic achievement, attitude. en_US
dc.title Üç boyutlu dinamik geometri yazılımı kullanımının 12. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları ve geometri dersine yönelik tutumlarına etkileri en_US
dc.title.alternative The effect of utilizing the three dimensional dyinamic geometry software in geometry teaching on 12th grade students, their academic standings, their attitude towards geometry en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account