DSpace Repository

Cumhuriyet Döneminde Turhal-Zile-Artova havzasında yetişen aşıklar ve aşık kul semai'de gelenek, etkileşim ve eğitim

Show simple item record

dc.contributor.author GEDİK, Seda
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:55:39Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:55:39Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7089 NULL
dc.description.abstract Tezimizin içeriğini "Turhal-Zile-Artova havzasında yetişen aşıklar" oluşturmaktadır. Anadolu'da yaşayan aşıklar arasında yoğun bir etkileşim ve aşıklık geleneği görülmektedir. Âşıklar, hem dönemlerinde hem de sonraki dönemlerde seslerini geniş kitlelere duyurabilmişlerdir. Bu yolla kendilerinden sonra gelen aşıklara da bir nevi rehber görevi görmüşlerdir. Anadolu da aşıkların çok olduğu ve aşıklık geleneğinin nesilden nesle aktarılarak sürdürüldüğü yer konumundadır. Âşıklıkta etkileşimin ve usta-çırak ilişkisinin çok önemli bir yeri vardır. Âşığın içinde yaşadığı çevre ve bağlı bulunduğu gelenekler de aşık edebiyatının oluşmasında belirleyicidir. Anadolu sahasında gördüğümüz usta-çırak ilişkisi, saz çalma, bade içme gibi geleneklerin Turhal-Zile-Artova havzasındaki aşıkların arasında daha güçlü ve yaygın olduğu konusunda örnekler verildi. Dil ve üslûp özellikleri incelenmesinde sözel kaynaklardan yararlandık. Daha sonraki bölümlerde bu havzada yaşayan aşıklardan ve aşıkların şiirlerinden örnekler verdik. Çalışmamızın son bölümünde Turhal'ın ünlü aşıklarından Âşık Kul Semai'nin yaşamını, sanatını ve şiirlerini detaylı olarak ele alıp inceledik. This study is about Turhal-Zile- Artova ashig tradition and ashig literature. We saw frequent ashig tradition and literature between these area. We have introduced ashig tradition and ashig literature in introduction. Then we give knowledge about culture and history ashig tradition. In this work we useded Ashig's books that printied in ashig literature. Also we use ashig oral tradition in these area. Thus we saw very similarity between three area. Telling poems ashigs is better and more powerfull than the other area in Anatolia. For exampel; "Âşık Kul Semai" is the best ashig traditionin Turhal.. Also we give informatin about Ashig instrument such as Saz, Kaval and Balaban. We give sample about Zile-Artova and Turhal ashig poetry in third part. We intruduce "Âşık Kul Semai" such as oral literature. In fact, it's in the region is famous for his poetry. We study ashig's poemformand kind in other part. We give about a few Artova ashiges and their poemin other part. And last we detailed review Âşık Kul Semai. After we interpret poems of the poem, we give information about motif, personal pronoun and place pronoun. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Zile-Turhal-Artova , Ashig Tradition, Ashig Literature, Âşık Kul Semai.Zile-Turhal-Artova, Âşıklık Geleneği, Âşık Edebiyatı, Âşık Kul Semai en_US
dc.title Cumhuriyet Döneminde Turhal-Zile-Artova havzasında yetişen aşıklar ve aşık kul semai'de gelenek, etkileşim ve eğitim en_US
dc.title.alternative Grown in the basin during the Republic Artova ashig Turhal Zile en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account