DSpace Repository

İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin çokgenleri algılama, tanımlama ve sınıflama biçimleri

Show simple item record

dc.contributor.author ERGÜN, Seda
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:55:16Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:55:16Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7082 NULL
dc.description.abstract Araştırmanın amacı ilköğretim 7. Sınıf öğrencilerinin çokgenleri algılama, tanımlama ve sınıflama biçimlerini belirlemektir._x000B_Bu araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemleri araştırma sorularına ve araştırmanın odak noktasına uygun olacak şekilde birlikte kullanılmıştır. Araştırmanın nicel bölümü, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında evrenden basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilen 10 ilköğretim okulunda öğrenim gören 611 öğrenciyle, nitel kısmı ise maksimum çeşitlilik örneklemesi ile seçilen farklı başarı düzeylerindeki 27 yedinci sınıf öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir._x000B_Araştırmanın veri toplama araçları Kişisel Bilgi Formu, Çokgen Algılama ve Sınıflama Ölçeği ve Görüşme Formudur. Öğrencilerin çokgen algılama ve sınıflama becerisini etkileyebileceği düşünülen bağımsız değişkenlere yönelik bilgiler ?Kişisel Bilgi Formu? ile elde edilmiştir. Öğrencilerin çokgen algılama ve sınıflama düzeylerini belirleyebilmek amacıyla geliştirilen 40 sorudan oluşan ?Çokgen Algılama ve Sınıflama Ölçeği? uygulanmıştır._x000B_ Veriler ITEMANN ve SPSS 15.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde, t?testi, varyans analizi, korelasyon, aritmetik ortalama, standart sapma, frekans ve yüzdelik değerler kullanılmıştır. F değerlerinin anlamlı olması durumunda farkın hangi gruplardan kaynaklandığını bulmak için ise Scheffe veya Dunnett's C Testi uygulanmıştır._x000B_ _x000B_ Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, öğrencilerin sıklıkla prototip figürler kullandıkları ve bunları genel şekil olarak algıladıkları; dörtgenler arasındaki hiyerarşik ilişkiyi algılamakta güçlük çektikleri ve parçalı sınıflamayı tercih ettikleri; çokgenleri tanımlarken ekonomik olmayan, gerek yeter koşulları içermeyen tanımlamalar yaptıkları; matematik alan dilini kullanmadaki yetersizliklerinin tanımlama becerilerini olumsuz yönde etkilediği ve öğrencilerin kişisel çokgen tanımlarının, formal tanımlardan farklı olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin çokgen algılama becerileri ile çokgen sınıflama becerileri arasında pozitif anlamlı ve yüksek ilişki olduğu; cinsiyet değişkenine göre de öğrencilerin çokgen algılama ve sınıflama ölçeğinde aldıkları puanlar arasında anlamlı fark olmadığı belirlenmiştir._x000B_ Araştırmadan elde edilen sonuçların çokgenler üzerine yapılacak çalışmalara ve çokgenlerin öğretimi konusunda eğitimcilere katkı sağlayacağı düşünülmektedir. The aim of the research is to identify students? perception, definition and classification style of the polygons at seventh grade._x000B_Both qualitative and quantitative research approaches have been considered in the study. The quantative research included 611 seventh grade students from 10 different primary school chosen randomly and the qualitive research included 27 student at different succses level in 2009-2010 Education Year._x000B_The data were collected by Personal Information Form, Polygon Perception and Classification Test, and interview form for the qualitative research. The independent variations which were thought to have an effect on the students? perception, definition and classification style of the polgons were obtained by using a ?Personal Information Form?. ?Polygon Perception and Classification Test? Which includes 40 questions was developed and applied by the researcher was to determine the levels of polygon perception and classification ability of students._x000B_Research data have been obtained through using ITEMANN and SPSS 15.0. The data were analyzed using independent samples t-test, analysis of variance, correlation, arithmetic mean, standard deviation, frequencies and percentages. When F values were significiant, Scheffe or Dunnett?s C test was applied to find out the origin of difference among groups._x000B_According to research finding it has been determined that, students usually use prototype figures and percieve them as a general figure; students don?t have understanding a hierarchical relation of the quadrilateral and prefer partial classification; when students define polygons, they make definitions uneconomical and which don?t contain the necessary and sufficient conditions; inability to use mathematical language affect students defining negatively and students? personal polygon definitions are different from formal definitions. Also quantitative findings indicated that there is positive, significant and high correlation between students? polygon perception and classification ability and accoding to gender variable, there isn?t significant difference between students? polygon perception and classification ability. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Đlköğretim Matematik Eğitimi, Geometri, Çokgenler, Çokgenleri Tanımlama, Çokgenleri Sınıflama.Elementary Mathematics Education, Geometry, Polygons, Definition of Polygons, Classification of Polygons. en_US
dc.title İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin çokgenleri algılama, tanımlama ve sınıflama biçimleri en_US
dc.title.alternative 7th grade students' perception, definition and classification of the polygons en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account