DSpace Repository

Okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin yaratıcılık ve problem çözme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author ZEYTUN, Sibel
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:55:13Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:55:13Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7081 NULL
dc.description.abstract Bu araştırma okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının yaratıcılık düzeyleri ile problem çözme düzeyleri arasındaki ilişkinin ve bu düzeylerle öğretmen adaylarının cinsiyetleri, bulundukları sınıf düzeyi, anne-baba meslekleri, anne-baba eğitim durumları ve sosyo-ekonomik düzeyleri arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya 232 okulöncesi öğretmen adayı katılmıştır. Araştırma sırasında veri toplama aracı olarak ?Yaratıcılık Açısından Bireyin Kendini Değerlendirmesi Ölçeği?, ?Problem Çözme Envanteri? ve ?Kişisel Bilgi Formu? kullanılmıştır._x000B_Araştırma sonunda öğretmen adaylarının cinsiyet, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, anne mesleği, baba mesleği ve sosyo-ekonomik durumlarına göre yaratıcılık açısından kendilerini değerlendirmelerinde anlamlı fark bulunamazken, 2. sınıf öğrencilerinin 1. sınıf ve 3. sınıf öğrencilerine göre kendilerini daha fazla yaratıcı kişiler olarak değerlendirdikleri belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının problem çözme becerileri konusunda kendilerini değerlendirmeleri arasında cinsiyet, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, anne mesleği, baba mesleği ve sosyo-ekonomik durumlarına göre farklılaşma olmazken, 2. sınıf öğrencilerinin 1. sınıf öğrencilerine göre kendilerini daha fazla problem çözme becerisine sahip kişiler olarak değerlendirdikleri belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının kendilerini yaratıcılık açısından değerlendirmeleri ile problem çözme açısından değerlendirmeleri arasında ise pozitif yönlü orta derece bir ilişki tespit edilmiştir Pre-school education teachers 'creativity levels and problem solving between the levels of the relationship and the level of teachers' gender, their grade level, parental occupation, parental education and socio-economic level, the relationship between the review with the aim of this study 232 teachers took part in._x000B_In the course of research ?Scale of self-evaluation in terms of Creativity? , ? Inventory of solving problem? and ? Personel form were used as a means of collecting data._x000B_At the end of the research ,however there is no significant distiction in sexuality, educational status and profession of the parents and self-evaulation from the point of creativity in accordance with socio-economic factors of the teacher candidats, it was determined that second class students of primary school evaulated themselves as more creative than first and the third class students of primary school..However,there is no difference regarding skills of solving problem between self evaulation ,sexuality, educational status and profession of the parents and in accordance with socio-economic factors, it was determined that second class students of primary school evaulated themselves as more skillful problem solver than first and the third class students of primary school.It?s proved that there is a middle relation in a positive way between self-evaulation of the teacher candidats in the way of creativity and evaulation regarding solving problem en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Okul Öncesi, Öğretmen Adayları, Yaratıcılık Düzeyi, Problem Çözme Düzeyi. Preschool Teacher Candidates, Creativity Level, Level of Problem Solving. en_US
dc.title Okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin yaratıcılık ve problem çözme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi en_US
dc.title.alternative A study of the relationship between creativity and problem solving levels of preschool teacher's students en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account